Årets bokrea

 
 
Äntligen då var det dags för bokrean igen.
Inte för att jag egentligen behöver några nya böcker utan kanske mer tvärtom då min lilla bokhylla bitvis svämmar över av dem fast på sistone har jag försökt köpa mest pockets, i tron att det ska vara lättare att göra sig av med dem sedan.
Fast jag vet inte riktigt hur det har gått med det hitills eftersom de bara har blivit fler och fler men då kanske jag borde försöka med att sortera dem och göra mig av med några men det är så svårt att komma igång, för var ska man egentligen sätta igång och börja någonstans ?
Jag läste ju mycket John Grisham ett tag, eftersom jag tycker om en del av det han har skrivit  men nu ligger de böckerna bara undanstoppade i en låda nere i förrådet, eftersom de helt enkelt inte får plats uppe i lägenheten längre då min Nora Robers samling har tagit över också måste jag ju  fortfarande ha plats för både Maria Gripe och Astrid Lindgren.
Sedan så är det kanske på samma gång  tur att jag bara har en liten bokhylla som gör att jag till någon del måste begränsa mig. men då stoppar jag, ju även in andra saker i den.
Saker som förmodligen inte alls borde stå där , men det kommer sig kanske av att man bor trångt och då gäller det att hitta alla förvaringsutrymmen som går för man vill inte hålla på att trycka in allt för många lådor under sängen heller. Det är så jobbigt när man ska städa och måste hålla på att dra fram alla!
Det blev i alla fall en ny bok för mig idag, fast inte den jag först  hade spetsat in mig på då jag gick runt och sökte bland borden men inte kunde hitta den. Utan det fick bli ett litet wildcard kanske man kan säga då jag fick syn på och valde att slå till på Charlotte Dujardins bok Flickan på den dansande hästen istället, men det blir nog kanske en eller ett par vändor till kan jag tro, det brukar i alla fall bli det.
Gick sedan hem och åt lunch innan jag la mig för att läsa och då slog såklart migränen till framåt eftermiddagen, lagom tills dess att jag skulle se på V75 som kördes på Bergsåker. Så jag fick lov till att ta mig en ezee och lägga boken åt sidan, innan jag bäddade ner mig i soffan och bara försökte mig på att ta det lilla lugna. Fast jag hann ändå en bra bit in i den före huvudvärken tog över och jag måste säga att den verkligen är intressant på många sätt. Det är en sådan där bok som jag tycker att alla kan läsa vare sig man håller på med hästar eller inte, för det finns någonting för alla att lära sig från den men hon har verkligen en speciell känsla i fingertopparna.
Och vad ska man eller kan man egentligen säga om Valegro ?
Den hästen var bara helt enkelt lysande bra och när de tävlade tillsammans så uppstod det ren magi. Jag vet inte om vi någonsin kommer att få skåda ett sådant ekipage inom dressyren igen, som kan trollbinda en hel arena på det viset som de  två gjorde tillsammans.
Jag vill närmast likna det med vår egen svenska ryttare Jan Brink när han red in i Globen sin stiliga fux Björsells Briar och det är ju några år sedan nu. Sedan är det klart att det alltid kommer att finnas duktiga ryttare och många fina hästar, men vissa ekipage sticker helt enkelt ut från mängden och gör att till och med jag som annars föredrar att titta på hoppning eller fälttävlan även kan uppskatta dressyren emellanåt och egentligen så tror jag inte att man kommer någonstans utan den.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0