Då var det dags igen

Vanligtvis så brukar jag inte vara den som har svårt för att hitta ord.
Fast det har jag just nu och de vill inte komma sådär direkt som det brukar, men  den där tomheten får kanske  illustera det jag känner idag då jag läser den tråkiga nyheten på ridskolans hemsida om att Ninor nu också är borta. Fast det var ju inte oväntat heller eftersom han  ju tyvärr hade drabbats av spatt i två leder och säkerligen hade fruktansvärt ont, men det känns alltid trist när det ska behöva hända med en så underbar häst som han nog verkade vara.
För även om jag bara träffade på honom ett antal gånger när jag befann mig där ute för att fotografera så var han under alal våra möten verkligen en sådan där mysig häst som alltid kom fram till staketet för att hälsa och man kunde verkligen inte låta bli att skratta åt alla hans upptåg som han hade för sig tillsammans med kompisarna. Det är nog faktiskt  också just så som jag,kommer att minnas honom , som den där positiva och glada, hästen alltid med den där glimten i ögonen. Vidare så kanske hans berättelse också , åtminstone till viss del bekräfta några av mina  tankar som jag har. För även om de KAN skutta så kanske det ändå inte innebär att kallblodstravare SKA hoppa i alla fall inte regelbundet. Åtminstone inte om de tillhör den modell som är lite tyngre i kroppen, för de är ju inte heller framavlade för det utan hoppningen innebär faktiskt en ännu större belastning på skelettet. Riktigt tunga kallblodsraser ska man ju helst undvika att hoppa med alls och man kan inte jämnföra ett halvblod med en ardenner. Kallbloden är så bra på mycket annat istället, så varför riskera deras hälsa med någoting som riskerar att nöta ut dem i förtid ? Nu kan det ju såklart lika gärna  bara ha varit otur med, men att Ninor både skulle behöva drabbas av en senskada och spatt känns kanske ändå inte heller som någon slump.
r
Lucifer och Ninor(fuxen) busar tillsammans ute i hagen.
Lugnare stund tillsammans med bästa kompisen Monsun, ja tänk nu är de borta båda två.
Snöhästen Ninor.
Ja, tänk vilken blick han hade!
Bosse Ninor 2003-2019 ljusfux, e. Mogum u.Jirma Tabac
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0