Under ytan del åtta:Två små berättelser till

Den här gången så vill jag dela med mig av inte bara en av alla saker som har hänt mig utan jag tänkte berätta om två gånger när det har hänt saker som åtminstone  jag inte har kunnat hitta någon naturlig eller vetenskaplig förklaring till, sedan är det ju upp till er som läser det här om ni vill fortsätta eller inte.
Vid det där första tillfället som jag nu har valt ut så var det  i alla fall som vanligt jag och min dåvarande kompis som var ute och vandrade uppe runt kyrkan igen
Jag vet inte hur det kommer sig, men jag har faktiskt aldrig riktigt varit rädd för kyrkogårdar men det kanske är  lite på grund av att jag har växt upp i närheten av en också har jag kanske genom åren låtit bli att titta på en massa skräckfilmer som ju ofta brukar kretsa just  kring dessa. Tycker tvärtom att det är en väldigt rofylld plats att kunna få besöka där man bara kan gå runt och filosofera kring livet.
Hur som haver så råkade vi ha  sällskap just  den här gången av min kompis kusin, så vi var även ute för att vi ville visa honom  lite runt i trakten, jag menar vad skulle vi annars kunde vi ha hittat på ?
Det är klart, han följde ju faktiskt även med oss när vi var iväg en sväng och dansade linedance men det är en helt annan historia.
I alla fall så  gick vi först upp till kyrkan där vi tvekade en stund på om vi skulle gå vidare och visa honom till barnens grav , men något fick oss att stanna kvar på kyrktrappen och när vi kände på handtaget till dörren så var det till vår stora förvåning öppet! Det brukade det aldrig vara annars och eftersom vi var tre personer, kände vi oss trygga nog för att våga öppna dörren och kliva in.
Ingen annan syntes till i närheten, åtminstone ingen levande själ utan det var helt tomt.
Så vi tog alltså tid på oss att gå in och visa upp vår fina kyrka för honom! Fast någoting kändes ändå konstigt och då just som vi hade bestämt oss för att gå ut så var det som om någoting tog tag i den tunga dörren och försökte med att stänga igen den, men den stannade som tur var upp i sin rörelse då den hade fallit igen halvvägs och vi skyndade ju oss ut för att kolla om någon syntes till men det var aldrig någon där och vi hade ju stängt dörren innan vi gick in så den kunde inte heller ha öppnats av sig själv och blåst igen!Utan det måste ha varit någoting annat där den där gången, sedan tror vi att Anna fanns med  och skyddade oss även då.
 
 
 
Den andra gången jag ska berätta om har med den dröm att göra.
Från början när den först kom till mig så trodde jag nog, att jag kanske hade sett på Sagan Om Ringen lite för mycket så jag valde att hålla tyst. Jag såg nämligen tydligt hur en man , iklädd en svart kåpa stod framför kyrkan och han verkade leta efter någonting men jag kunde inte se vad han hade tappat., men det var helt uppenbart att han sökt efter något. Från början stod han bara där, sedan tittade han  upp och såg rakt mot mig. Där slutade min  mystiska dröm och eftersom jag var rädd för hur omgivningen skulle reagera så berättade jag alltså ingenting. Efter ett par veckor så kommer min kompis till mig och säger att hon hade haft precis samma dröm och vi börjar spåna vidare på det här. Vi kommer efter funderingar fram till att det måste ha varit frågan om en munk och när vi börjar kolla runt så visar sig alla våra misstankar stämma. Mycket riktigt så var det en munk här på genomresa någon gång under medeltiden! När nyfikenheten tar sedan överhanden och vi tar oss upp till platsen och börjar fundera kring vem han var och vad han egentligen är ute och letar efter . Allt eftersom vi går där så blir bilden allt mer tydlig framför våra ögon, han har tappat någoting litet men det är inte en dagbok, utan kanske ett skrin eller nej föresten efter att många tankar har snurrat runt så kommer vi fram till att det måste vara ett smycke av något slag som är borta.
Fast vi kan ju såklart inte hitta någoting även fast vi är där och försöker. Sedan går åren den här drömmen börjar falla allt mer in i glömskan när någoting plötsligt händer en dag.
Två andra små flickor som går i skolan är nere och leker i den lilla skogsdungen, när de hittar ett  väldigt gammalt hängsmycke i form av ett kors under en rotvälta!
Hur i all världen kunde det gå till? Ja det kan man ju verkligen fråga sig och jag skulle vilja veta varför han bad om att få just våran hjälp när vi ändå inte  kunde hitta det som han hade tappat men kanske var det så att vi .var de enda som sett honom ? Jag vet inte men jag hoppas i alla fall på att han äntligen har fått frid 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0