Kvitter!

Det tog tid i år innan någon hyresgäst flyttade in i fågelholken i björken. Inte undra på det då svart/vita flugsnapparen var här tidigare och hårdbevakade den men någonstans hade han en lucka i sitt larmsystem. För den senaste veckan så har det varit tyst och jag tänkte att han kanske hade flyttat på sig men jag la ändå märke till att det flög fåglar borta i björken.Så idag när jag skulle ut och hämta in sallad åt guldkornet Theodor så tog jag för säkerhetskull med mig kameran ut i buskarna. Jag hade bara stått där en stund när någon landade på en gren och gissa om jag blev glad när jag la märke till vem det var som kom med värsta skrovmålet!
Den nyfikna talgoxen har alltså hunnit före i bostadskön, kanske är det mesarnas år i år?
Samtidigt hörde jag någon rapport som talade för lite flygfän men jag hoppas ju att det kommer igång så att de mer renodlade insektsätarna också klarar sig!
Fast det här var en rolig nyhet som jag ville dela med mig av. Det är väl kanske jag som håller mest koll på fåglarna i huset, för trots att det bor mest äldre här måste man ju ha ett brinnande intresse för de bevingade vännerna med och tänk vad man kan hitta på en bakgård inne i stan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken fin bild :)

2018-05-31 @ 14:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0