Hejsan svejsan!

Hejsan på er alla ni läsare som kikar in hit och har vägarna förbi min lilla blogg. Nu har jag faktiskt inte skrivit på ett bra tag utan jag har mestadels tagit det lugnt, legat i soffan &sparat min energi genom att plöja igenom åtta säsonger av McLeods döttrar. Ville ju försöka titta mig igenom hela den här gången och nu är jag alltså äntligen klar. Fy..att den skulle vara så här bra alltså. Saknar den ju på riktigt på TV, kanske skulle vara läge att den visas i repris nu när man har börjat beta av Doktorn Kan Komma. Ja australiensarna kunde verkligen göra bra serier helt enkelt, det är så tydligt när man ser de där gamla favoriterna. De hade helt enkelt allt! Medan mycket anant som visas på TV bara faller platt, men inte de där gamla klassikerna inte. Fast jag är inte så sugen på en remake av den för trots att det skulle ha varit roligt att få följa några av karaktärerna lite längre så kanske de ändå slutade medan serien var som bäst, innan den hann med att bli allt för urvattnad och blek i handlingen. Så jag är ändå glad att få ha den på DVD för då kan jag ju se den när jag vill även om vissa avsnitt krånglar och hoppar så kmomer man ju snabbt in i handlingen igen på nästa.
Sedan vill jag skriva om en till sak som hände mig idag då jag startade upp datorn och loggade in på Facebook. Hittade en bild på Theodor i en gnagargrupp, ja eller på en hhamster som var identiskt lika. Vi började skriva lite med varandra men ju mer jag tittade på bilden dessto mer insåg jag ju att den var stulen. Det enda som var gjort med den var att den var lite beskuren. men det var alltså den enda skillnaden. Hur som helst rapporterade jag det vidare till admin för gruppen som trodde på mig, jag menar två hamstrar kan omöjligen vara så identiskt lika,ha samma golv som bakrund, sitta på samma sätt eller ha sammma leksaker.Det var för många indicer helt enkelt och jag avskyr det. Visst kan man få låna bilder av mig om man frågar snällt men jag vill ju INTE att man tar dem utan lov och framför allt inte att man påstår saker om djuret som inte stämmer. Nog för att jag gjorde något liknande då jag gick på högstadiet & inte visste bättre när jag lånade saker till ett sk Internetstall som jag och en kompis drev men samtidigt tog jag ju bort de bilderna sedan och lärde mig av mitt misstag att aldrig göra om det. Liknande problem har ju även förekommit på stallet.se med fotografer som fått bilder stulna och en del hr till och med bytt ut copyright och suddat ut vattenmärkningar men jag tycker det ska ha blivt bättre numera eftersom det pratats mer om reglerna sedan dess. Fast ibland kanske de behövs förtydligas ännu mer och pratas om internetkunskap i skolan men det är ju liknande regler som gäller överallt egentligen, mitt är mitt och ditt är ditt. Det är väl ingenting som är konstigt och svårt att förstå ?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0