Hejsan på er!

Hejsan på er alla ni läsare som tittar in hit på min lilla blogg just idag. Somliga av er kanske brukar kolla in då och då för att se vad jag pysslar med och om jag har skrivit några nya rader sedan senast. Fast ibland kan det gå ett par dagar mellan uppdateringarna och ibland mer beroende på hur mycket som har hänt eller hur mycket lust jag haft. Hur som helst så har jag i alla fall tagit mig ut på en promenad idag med en laddad kamera. Egentligen så borde jag kanske ha tagit mig ut mycket tidigare men omständigheterna har gjort så att det inte blev av förän idag utan att gå närmare in på dem. Trodde först inte att jag skulle se så mycket för det kändes trots solskenet lite kyligt i luften fortfarande. Fast allt eftersom jag gick och bara tog det lungt och passade på att njuta av vädret så dök arterna upp en efter en kylan till trots. Det kändes dock som det var väldigt tidigt för några av dem som egentligen inte brukar dyka upp förän i mitten/slutet av den här månaden men de verkar ju klarat sig fint ändå. Ja tärnorna kommer ju från antarktis så de klarar sig väl men de övriga insektsätarna då ? Hoppas att vädret lugnar ner sig lite så de åtminstone får chansen.
Vet inte om silvertärnan var upprörd över att jag kom eller om den skrek för att partnern hade fått tag på fisk så det kanske var båda delarna som gjorde så att den höjde rösten.
Sedan såg jag något som flaxade nere bland sprängstenen och vips så satt den där som vanligt, den lilla käcka stenskvättan med mat i näbben.
Paret storskrake hade också kommit och var på plats där de brukar
Men jag fick även ett nytt kryss på listan, för det är första gången jag sett en gluttsnäppa här inne i stan.Den var helt orädd där den gick i strandkanten och letade mat så jag fick med lätthet sitta och ta fina bilder på den. Tror den lyssnade då jag pratade för den la huvudet på sned och såg lite fundersam ut men den flög alltså inte iväg.
 
Så det var en mycket trevlig ny bekantskap, tänk vilket förtroende de ger en ibland.
Här och var jagade små sädesärlor fram över gräsmattorna som ännu lyser mest bruna.
Tror fiskmåsen hade en bestämd åsikt idag,minigolfen MÅSTE snart öppna för säsongen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0