Grattis Svergie!

I natt följde jag Vm-finalen i hockey via radion med spänning. Ja det är klart jag såg matchen på TV till att börja med men då det blev förlängning gick jag alltså och la mig Fast sova kunde jag alltså inte göra förän det var slut. Vilken drabbning det blev!
Ändå så brukar jag inte se på just hockey så här års utan det brukar bli mer av fridrott men nu var det ju ändå ett större mästerskap så därför kändes det ändå sm något man skulle titta på. Men det kan ju bero på att man ändå är intresserad på något plan trots att det inte är MODO som spelar. De har ju ändå haft lite kräftgång de senaste åren men det kanske vi inte behöver gå närmare in på här. Nej men istället så är det ju extra roligt att Viktor Hedman fick göra matchens enda spelmål och vilken artist han är Nylanders grabb!
Fast allra mest måste jag ju ändå hylla Henke Lundqvist, vilken målvakt han är och det var verkligen hans förtjänst att vi fick gå därifrån med ett guld med de räddningarna han gjorde. För Kanada är aldrig ofarliga och visa stunder när de gasade på var vi ju utspelade, då talar jag framför allt om när MacKinnon satte upp fart under rören.Har någon kollat upp hur snabb han är ?
Men för att återvända till Henke så var det ju faktiskt ren och skär tur att han alls kunde spela så det visar ju att teamet bakom spelarna är minst lika viktiga. Inget lagbygge utan de där som inte syns så mycket utåt, kanske ibland inte alls. Så det känns som jag verkligen kan unna dem alla den här segern för vi kanske inte alltid haft det mest betrodda laget på isen under turneringens gång men de har jobbat på och verkligen lyckats nå en stor framgång. Sedan är det ju kul att ett förhållandevis litet land som oss kan fungera så bra mot de stora jättarna som rimligen har ett mycket större urval av spelare att ta från även när NHL pågår samtidigt. Lite kan jag däremot hålla med de som tycker att VM borde spelas mer sällan för de riktigt stora spelarna kom ju kanske inte i år som tvillingarna Sedin men vad gör det då vi ändå vinner?
Ja det var min lilla utläggning om gårdagens dramatik i Köln.
Nu över till något annat nämligen Theodor. Han har ju fått börja gå ut i spenaten på varmare dagar och de senaste gångerna har jag inte tagit med transportbuden heller utan haft honom enbart i selen eftersom han tar av sig den annars när jag bär honom mellan i buren. När han vill gå in så brukar han ju söka sig till den men eftersom jag skippat ta med den ut nu ett par gånger har han kommit på ett nytt sätt. Han klättrar upp på mina byxor, sätter sig på ena skon och pratar på bästa hamstervis. Så nog har han verkligen sina bestämda åsikter ibland, det visade han ju inte minst igår när han släppte ner skruvmakaronen i sandbadet så jag fick ta bort den. Han tycker tydligen mer om finger Mariekex och droppar ändå! Fast jag är ju visserligen van vid att ha finsmakare till guldkorn med men jag begriper fortfarande inte varför de älskar just fingermarie och ratar de vanliga mariekexen. Jag menar nu är de ändå fyra stycken som gjort så , så något måste det helt klart betyda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0