Hejsan!

Hejsan på er alla ni läsare där ute som ramlat in just hit till min lilla blogg. En del av er kanske brukar kolla in hit på bloggen för att se efter vad jag har för mig. Andra kanske klickar er in hit för allra första gången men för somliga av er kanske det är allra första gången ni klickat er in hit. Oavsett anledningen till varför ni kommit hit så hoppas jag att ni alla ska hitta något som ni tycker om att läsa. Igår var vädret jättefin ute men det var dryga 30 grader i solen så jag tyckte det var för varmt att ta ut Theodor i spenaten &dessutom spelade grannarna boule så vi höll oss inomhus istället. Har hört fiskmåsarna skrika nu ibland men det känns fortfarande för tomt här, speciellt som idag då det har varit gråväder &regn och det är alldeles tyst utanför fönstret. Märkligt så fort man vänjer sig vid vissa saker och sedan när något inte är som det bukar ja då känns det så här tokigt och egendomligt på något vis. Nåja...har hört en annan sak idag eller mer snarare läst det.http://www.allehanda.se/vasternorrland/solleftea/nu-soker-de-vita-tigrarna-ny-agare-junsele-djurpark-annonseras-ut-pa-blocket
På det stora hela tror jag att det kan bli bra för parken som så men jag hoppas bara att de får tag i en lika bra och driven ägare som ser till att fokusera på djuren och inte på det där tivolit som ligger bredvid. För väljer man att gå på djurpark så går man väl ändå dit för att titta på djuren ändå ?
Också önskar jag ju såklart Samba allt gott i framtiden och jag hoppas att det ´mina källor hört inte stämde, nämligen att Samba och Siri skulle avlivas inom kort. Varför var nog min allra första reaktion då det är två friska djur som är uppväxta i parken och hur mycket publik drar inte tigrarna varje sommar?
Den äldsta tigern i parken blev väl 15 år och då borde ju de två randiga systrarna ha många år kvar.
 
Om man nu kan få en realtion till en tiger så upplevde jag nog i alla fall en väldigt speciell kontakt med Samba den där gången. Jag gick upp en gång till till tigerberget då, sedan allt folk försvunnit.Stod och bara pratade med henne en lång stund .Den stora majestätiska katten tittade mot mig. När hon föräkrat sig om att jag var ofarlig la hon sig ner i gräset för att smälta maten men jag fick se hur de där öronen hela tiden rörde sig på ett vaket vis. En helt annan bild än den hon visade upp då de fick mat och röt så att alla mina hårstrån på kroppen stod rakt upp.
Fast det här var ju bara tigrarna som är ett av de djur som alltid legat mig allra varmast om hjärtat. Annars har de många andra spännande arter där uppe att kika på med. Så har ni vägarna förbi och vill ha en lagom stor djurpark att låta de lite äldre  barnen upptäcka på egen hand då kan jag varmt rekomendera Junsele till er!
Praktiskt när man är lemurunge och får åka snålskjuts på mammas rygg
Mor lilla Olle i skogen gick
Och nog är det konstigt att många av oss är så rädda fär vargen. Det är ju egentligen som stora hundar. Visst ska man ha resoekt för skogens alla djur men ibland känns det om om myten &sagan gett just vargen en väldigt otacksam roll att spela.
Sesan om man inte vill bli bespottad så kanske man inte ska gå i närheten av lamadjuren eller alpackorna
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0