Hejsan på er!

Hallojsan på er alla ni läsare som klickat er in just hit till min lilla blogg idag. En del av er,kanske är det en liten klick av er som faktiskt brukar läsa mer regelbundet vad jag skriver. För somliga andra så är det kanske allra första gången ni passerar in hit. Oavsett vad så hoppas jag att något ska få er att vilja stanna kvar och kolla vidare bland alla raderna. Nåja idag skiner solen ute och det är verkligen en jättefin sommardag. Sådana här dagar vill man nästintill inte alls sitta inomhus faktiskt men ibland är det rätt skönt att fly solen med. Åtminstone under de varmaste timmarna kan man ju undvika den om det går och då brukar jag fälla igen persiennen där hemma och öppna vädringsluckan helt i rummet för att det inte ska bli allt för kvavt för varken mig eller Theo. Hitills har det i alla fall funkat bra och jag har kunnat hålla temperaturen nere. Fast så fort det blir allt för varmt öppnar jag ju även köksfönstret och vips är det behagligt igen framåt kvällningen. Nu kanske ni undrar vad jag har för mig idag? Jo jag sitter hundvakt ute hos päronen åt syrrans vovve ett par timmar medan de är ute på annat håll. Man måste ju passa på med lite hundmys när man har chansen till det och vi har haft det riktigt skönt på våran skogspromenad men är man van vid border colllie och vallhund så är det ju en del nya saker att lära sig med vit herdehund. Fast jag tror att man kommer in i det rätt fort med och visst är det en minst sagt härlig ras att jobba med men de kanske har lite för lätt att fästa sig vid bara en människa till skillnad mot vallhunden som har en mer sammanhållande och frigående aktion. Samtidigt så är det såklart intressant att se hur olika raser fungerar i sina beteenden och visst märks det att den vita har mycket kvar efter schäfern men den gör den också kanske till en ras som man måste ha lite mer kunnande och förståelse för.
 
Sedan måste jag få tillägga att jag inte alls gillar kommunen jsut nu. De vill förstöra en del av hamnen med en pråm på 100 meter som ska bli studentboende. Visst är det bra med bostäder åt alla men har de tänkt på att göra en konsekvensanalys för sjöfgålarna som lever och frodas där nere först  innan man bestämmer något ? Man borde ha en folkomröstning tycker jag med tanke på den ökade belastningen det skulle medföra runt ett av stadens populära promenadstråk och grönoråden! Nej fy man kan väl hitta en annan mer lämplig plats istället för att det ska börjas att skräpas ner ännu mer där nere, det blåser ju redan i land tillräckligt mycket när det har stormat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0