Glad midsommar på er!

Hallojsan på er alla ni läsare som råkar ha vägarna förbi och hittat in hit till min lilla blogg. Ni som brukar läsa mer regelbundet kanske har märkt att det gått ett par dagar igen sedan det kom någon uppdatering senast men ibland har jag verkligen ingen lust att skriva. Så då väntar jag hellre tills jag kommer på någon bra tanke som kan resultera i lite mer än ett par rader. Vi har ändå haft rätt tur med vädret i år känns det som, först nu mot kvällningen som det har dragit in lite mer moln och kan se ut som om det tänker bli nederbörd under natten. Fast vad gör väl det då regnet också behövs för all växtligheten och egentligen är det bara bra med regn så det inte blir så brandfarligt i markerna. För det räcker med så lite som en glasflaska som reflekterar ljus också kan det starta en hel skogsbrand fast nog om detta nu. För det allra mesta brukar jag ju vara hos päronen & fira men inte i år. Nej istället har jag bara varit hemma och tagit det lugnt med Theodor som fått komma ut lite mellan vindbyarna. Man vill ju inte att det blåser för mycket när man ska ta ut honom i spenaten för även om det är rätt temperatur i luften annars så kan ju blåsten göra att det drar kallt.Så då fick vi gå in i värmen men då hade vi ändå varit ute i 10 minuter och gått runt & undersökt trädgårdsprydnaer. Faktiskt skönt då det är lite trafik i stan för tillfället så man vågar sig på att ge hamstern mer spelrum på bakgården. Men man får ju änå ha lite koll uppåt efter måsar, skator och kråkor som annars kan få för sig att det är en liten mumsbit som är ute och går.
Theodor njuter verkligen av promenaderna i djungeln.
Full rulle är det alltså som gäller när hamstern gasar på.
 
Kolla vad jag kan , jag kan gå helt själv utan sele matte. Den är verkligen inte alls nödvändig att ha på sig, nej det är bara jättetrist att inte kunna dra iväg dit man vill.
Glad midsommar på er alla hälsar Theodor och hans matte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0