Hejsan på er!

Hallojsan på er alla ni läsare som tittat in just hit idag. Nu har ni tur för jag har faktiskt tänkt försöka att bättra mig med skrivandet igen. Fast ibland blir det så att andra saker får gå före bloggen. Som guldkornen till exempel. De kommer nog alltid i första hand här hemma eftersom de får sina morgonrundor allra först när jag kliver upp också städar jag ju åt dem och byter vatten i flaskorna. När det är gjort då först kan jag äta frukost själv och börja fundera över vad jag ska pyssla med under dagen. Det kan jag klura på tills nio-tio då Timon i regel börjat vakna och vill gå ut en stund igen vilket han för det mesta också får. Efter det så sover de lugnt framåt sju-åtta snåret på kvällen när det är dags för andra andningen. Fast nu var det ju inte bara hamstrar jag skulle skriva om idag. Nej utan för några dagar sedan kom ju ett tråkigt besked för oss som gillar längdskidåkning. Naturligtvis så menar jag den senaste dopningskandalen inom det norska landslaget. Hela historien är så skum som den kan bli men jag tycker INTE att man bara kan skylla på läkaren. Inte när det stod klart och tydligt på förpackningen vad medlet var. Då handlar det knappast bara om att få smärtlindring för en brännande läpp. Nej jag tycker det hela är väldigt tråkigt men är jag överraskad ? Tyvärr inte med Sundbys fall så när inpå och han borde verkligen ha förstått bättre kan man ju tycka eftersom han har läst till eller rentav är läkare Någonstans så borde varningsklockorna ha ringt redan när Marit Björgen började få problem med hjärtat för det kan vara en vanlig biverkning om man äter medicin mot astma fast man inte har sjukdomen. Nu kanske vissa åkare försökt göra det för att påverka sina resultat då de exempelvis tävlar på hög höjd men det har dyrbara konsekvenser för kroppen. Så nej därför tycker jag att det osar om hela saken och det här skadar sporten samtidigt som det också sätter ljus på något som kan vara bra att upptäcka för visst har man ju undrat lite när de har varit så överlägsna i spåret som de har varit ibland. Nu hoppas jag också att man lär sig något av det här och kan plocka upp spillrorna och gå vidare för det är ju inte bara de enskilda åkarna som drabbas av smällen. Utan det här hela förbundet, det norska folket och i yttersta ledet också skidåkningen som sport. Nu tror jag att jag fått ur mig det mesta av mina tankar kring ärendet och vi får ju se vad som händer men jag tror att åkare som beter sig på det här sättet har mycket svårt att komma igen efter speciellt också eftersom Terese uttalat sig väldigt kritiskt om fallet Sundby att hon skulle kolla både två och tre gånger på vad hon använder för preparat när nu hennes egen historia visar på något helt annat.  Då tycker jag att man ska vara försiktig och i yttersta ledet så är det ju varje åkare som själv ansvarar för vad de stoppar i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0