Hej!

Hejsan på er alla ni läsare där ute som klickat er in och hittat hit till min lilla blogg. Tänkte försöka skriva några rader idag också men vet inte riktigt var jag ska börja eller jo förresten om jag tänker efter lite till så gör jag ju det. Har inte spelat Sims 3 nu på evigheter kändes det som,fram tills idag vill säga. Kände ett konstigt drag efter Maya&Youssef med familj och eftersom jag ju är hos päronen bestämde jag mig för att prova starta upp det. Fast redan efter ett litet tag så kändes det plötsligt jättekonstigt och det var inte alls som jag minns det. Tänk så fort man vänjer sig vid något nytt, ändå så tog det ju tid innan jag gav Sims 4 den där nya chansen och än vill jag inte ta bort trean eftersom djuren ju finns där. Så det blir väl att ha båda två installerade ett tag till men i byggläget så finns det ju onekligen mer funktioner som talar mer för fyran än för föregångaren. Det var ju likadant med då man skulle ta steget över från tvåan till trean eller från orginalet till tvåan som innebar stora skillnader även det. Fördelen nu är väl att man inte har lika mycket fodral och spelkartonger liggandes ;). Samtidigt så var det ju också lite roligt att ha de sakerna men det är absolut inget måste utan egentligen är det mer praktiskt med de digitala versionerna som finns för nedladdning på EA. Det sparar ju onekligen inte lite utrymme på databordet och i lådorna men sedan har jag ändå mängder av gamla spel kvar som inte går att köra på Win 10. På det viset kan jag faktiskt sakna XP som operativsystem ibland och menyerna kändes lättare även de men det finns ju fördelar med 10:an också som sökfunktionen men visst önskar jag att de skulle kunna komma på något som gör att man kan köra alla sina gamla spel som man har liggande. De brukar ju vara rätt bra på att lösa sådant då det gäller gamla TV-spel att skapa DOS-Emulatorer men varför inte göra så det går att lira även gamla Win 95/XP spel som tex klassikern Theme Hospital. Efter en stund sökande så hittade jag en version av spelet på nätet som gick att köra :) fast den var ju inte lika bra som den svenska men det var åtminstone kul att kunna starta upp & spela lite igen. Jag hade syskonbarn som skrattade gott åt patienternas udda åkommor men mest skratt blev det nog över pöshuvudena. Det ser ju inte så lite brutalt ut då de ska behandlas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0