Hejsan svejsan!

 
 
Halloj på er alla ni glada läsare där ute som kollar in just hit på min lilla blogg för att se om jag skrivit något nytt sedan senast. Ibland kan det gå ett par dagar mellan inläggen som ni märker men jag försöker ju skriva så mycket som andan faller på. Fast jag talar ju inte om alla detaljer i vad jag gör under dagen som en del för jag tycker det är rätt trist att läsa om sådana där saker som alla ändå måste göra. Brukar dock alltid skriva lite om väderleken och om ni undrar så mjo igår kom den årets första snö! Den lär väl som alltid töa bort men det blir så mycket ljusare ute bara det där första lilla kommer och lägger sig på marken så blir det stor skillnad. Sedan föredrar jag faktiskt snön framför slask och halkan som brukar bli. Och en annan sak jag tycker är lite festligt men det beror nog på hur man väljer att se på saken är alla dessa lastbilar som brukar bli ståendes efter vägarna. Varje vinter är det samma sak för trots att vi vet att snön kommer här i norr så är det ju nästan alltid problem med utländska bilat. Borde de inte vara informerade innan de passerar landet kan man tycka ? 
Så ja en del saker är kanske märkliga och det där tycker jag är en av de konstigaste med vintern eller funderingen över varför vissa husägare i stan inte tycks bry sig om att sanda när det är halt. Än så länge har man väl lyckats hålla sig på benen men man kan ju tänka sig hur det är för alla äldre personer som ska försöka ta sig fram. Nej lätt är det inte. eller då snöröjning pågår och de kör ihop en stäng mitt i vägen, det borde också kunna klassas som en trafikfara eftersom det blir skymd sikt. Om jag ändå ska försöka fatta mig kort, så ja jag gillar ändå vintern och tycker faktiskt att det kanske är en av årets allra vackraste årstider!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0