Hallojsan!

Hejsan på er alla ni läsare som tittar in just hit på min lilla blogg idag. Somliga av er kanske redan har varit igång ett tag medan andra kanske just precis har klivit upp ur sängen och satt på radion eller tvn.Själv så håller jag som bäst på att äta frukost och jag släckte just ner radion för det kändes så deprimerande att lyssna på nyheterna. Normalt sett så brukar jag sällan prata om politik här på bloggen men nu känner jag mig faktiskt oroad över läget i Amerika. Hur ska en man som sagt så mycket konstiga saker under sin kampanj kunna leda ett så stort land som USA och ena det ? Ja det återstår ju att se för just nu är det som om börserna i världen åker berg&dalbana och den där oron sprider sig Fast nu ska vi väl samtidigt akta oss för att måla ...på väggen som man säger men nog känns det galet med en president för ett så stort land som står och säger att vi människor inte har någon påverkan på jorden och hotar med att riva upp många ingångna miljöavtal!
Det känns verkligen olustigt i dagens läge med tanke på situationen på vår planet med den ökade uppvärmningen och de smältande polarisarna. Dessutom undrar jag också vad en hårda tonen han höll mot Hillary i debatterna kommer att innebära för amerikas kvinnor och urbefolkningen ? Nej det är för många delar med det som känns väldigt osäkert just nu men har vi tur så hinner han ändå inte ändra på allt för mycket under fyra år.Så något gott kanske det kan komma ur det här ändå men vägen fram dit kommer att bli minst sagt krokig och besvärlig då Trump nog närmast kan liknas vid ett farthinder.Sedan finns det ju vissa som vill likna vissa krafter i vårat eget land med honom men där tycker jag att man måste läa sig att kunna skilja på de olika begreppen och sluta blanda ihop betydelserna av dem. För det är klart även här gror missnöjet ute på landsbygden och politikernas beslut om besparingar inom skolan &landstinget hjälper knappast till för att överbrygga de ökande samhällsklyftorna heller.. Dessutom för att försöka knyta ihop säcken och avsluta den här lilla utläggningen så har väl så gott som alla partier sina lik i garderoben, det är bara konstigt att det endast tycks vara vissa av dessa spöken som kommer fram i ljuset och vilken sida har egentligen mest rätt det är väl den svåraste frågan av dem alla För lika rädd som jag är för de som befinner sig väldigt långt till höger på den politiska kartan, lika rädd är jag för extremvänstern och dess aktivister som ibland är de som startar de våldsamma upploppen. Sådär ja nu känns det som jag lyckats sammanfatta alla mina tankar för dagen på ett någorlunda konstruktivt sätt så då återstår det bara för mig att önska er en trevlig läsning och ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0