Hallojsan

Hejsan hoppsan på er alla glada bloggläsare där ute. Nu har det gått några dagar igen sedan jag skrev några rader här men det tänkte jag försöka ända på nu. För i samband med att det började att krångla med min kamera så kände jag mig inte sådär kreativ som jag brukar. Nu blev valet enkelt, eller det beror ju på hur man resonerar sig fram till det med men jag hr alltså införskaffat en ny som jag hoppas ska hålla längre än de modeller jag haft tidigare, Så nu är det alltså en massa nya funktioner och inställningar som man ska lära sig men på det stora hela så är Nikons D-serie rätt så lika varandra. Har man haft en D40 , en D60 och dessutom en D50 som extrakamera så känner man sig väldigt hemtam efter redan ett par dagar med D5500:an. Inte heller tyckte jag att det gjorde något att få alla reglagen till höger, det var faktiskt nästan bara ett plus för mig som är vänsterhänt. Man kan ju tro att jag ska vilja ha dem till vänster men nej en del saker gör jag hellre med höger. Det är ju kanske lite individuellt. Så nu tycker jag nästan synd om de djur och fåglar som kommer i närheten av mig de närmsta veckorna medan jag ska studera in allt det här, kanske främst mina guldkorn ;P men man lär sig ju hitta inställningarna allt eftersom med.
Var ju tvungen att börja med att fotografera något, det fick bli den här stenen.
Sedan hörde jag den redan från början men såg ingen tills jag lyckades lura den ändå men jag blir så glad av att se då stenskvättorna har kommit
Tärnor och måsar har många en delad syn på, så även jag sedan jag nästan blev attackerad av ett par ifjol.
Fast samtidigt är silvertärnorna en av de fåglar jag tycker allra mest om och kan stå och fascineras av när jag ser dem fiska.De är ju riktiga globetrotters och att de försvar ägg &ungar så frenetiskt är egentligen inte alls konstigt.
Här tror jag festen har gått lite väl vilt till
En björktrast som var i full färd med att jaga mask i en av parkerna.
Ser ni hur den riktigt lyssnar efter sitt byte ?
Tills sist avslutades rundan med ett foto på en fiskmås som seglade över mitt huvud då jag var på väg hemöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0