Eurovision?

Hejsan på er alla läsare där ute. Ja hej till både ni som regelbundet brukar kolla in vad jag skriver och även till er som klickat er in hit för första gången. Ni kanske gillar något/ några delar av det som jag berättar eller så vill ni kanske bara titta på bilder. Oavsett anledningen så hälsar jag alltså alla välkomna!
Igår så skulle jag titta på ESC men redan efter de första bidragen kände jag mig less. Så jag såg inte ens på alla framföranden eftersom man ju redan hade hört låtarna. Tyckte det var jobbigt med vissa som jag såg på ändå då de satsat på ljusshowen mer än brytt sig om musiken, tyvärr det kändes så.
Jag gillade Nederländernas förutom vårt eget såklart. Sedan tror jag Polen plockade många av sina röster på att killen var så charmig för så stark var inte den melodin heller. Också undrar jag varför Australien fick vara med i år igen ? En sak förra året för jubileet som var & det faktum att de alltid sänt tävlingen och att schlagern är stor där men snälla. Om den ska börja visas i USA och Kina med kanske vi för döpa om spektaklet till Worldvision istället. Sedan trodde jag att vi inte skulle blanda in politik alls i showen men varför snälla släpper man då igenom en låt som Ukrainas ? Visst den kanske var känslosam och betydde mycket för artisten men det handlade ju om politik på allra högsta nivån!
Dessutom var bisittarna som skulle recensera vissa inslag bara onödiga och larviga. Personligen hade jag hellre sett Linda Woodruff eller något i den stilen igen, men det kanske bara är min åsikt. Däremot var Petra och Måns suveräna som programledare :) så något med årets tävling var väl i alla fall bra men det finns helt klart saker som kan behöva göras om eller i varje fall funderas över en gång till. Var det någon låt jag tycker hade fått kunna vinna så skulle det ha varit Rysslands bidrag och stackars Frans för det måste ha varit det mest spända framförande han har gjort så det var bara tur att vi ändå fick en så pass bra placering med oss ändå. För låten är bra och jag tror det är en av de från årets tävling som kommer att bli mest spelad. Nej istället för att se på ESC så umgicks jag med husdjuren och såg på avtackningen av Zlatan i PSG. Inte för att jag är så intresserad av fotboll heller men det var det bästa alternativet som fanns att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0