Tjenamoss!

Hejsan på er alla ni läsare där ute som av en eller annan anledning råkat titta in just här på min blogg. Idag eller kanske jag snarare får skriva ikväll eftersom det faktiskt har hunnit bli mörkt så får ni ett till inlägg att ta er igenom. Inte för att jag egentligen har gjort så mycket under dagen men ett par grejer har jag i alla fall hunnit med. Varit på stan en sväng och inhandlat en del prylar som jag behövde. Har ju en del som står här hemma som jag behöver bli av med också men det är inte lika lätt. Får se om jag ska lämna in sakerna på second hand om jag inte blir av med dem på annat sätt, tydligen är det ingen rykande åtgång på smådjurstillbehör i alla fall. Jo ni läste rätt, men det blir ju så. Trots att man har tre guldhamstrar så får man faktiskt en hel del saker över. Vissa kanske skulle säga att det liknar en zoobutik här hos mig. Det har dock aldrig varit mitt mål utan jag är genuint och äkta intresserad av djur. Jag kan faktiskt inte riktigt minnas när jag blev biten första gången men det där är ett intresse som fortfarande hänger med och är lika starkt nu. Djur är kort sagt underbara , i de allra flesta former. Ett tag minns jag att jag till och med fångade sådana där små tusefotingar i föräldrarnas trädgårdsland och hade i en burk i deras växthus med jord. Jag vet inte om jag någonsin hade namn på dem men jag tyckte de var intressanta att studera. Sedan hade vi ju katt när jag var riktigt liten men ändå blev jag allergisk mot dem, fast djuren har ju alltid funnits där i närheten ändå via min äldre systers olika hästar. som hon har haft genom åren. Så det kanske inte har varit så konstigt att jag har dragits åt det animaliska hållet jag heller. Och när vi ändå är inne på det spåret måste jag få säga att jag är jättestolt över min lilla guldtös.
Skulle städa ur hennes bobal idag. Inte velat stressa henne förut med det utan jag har väntat. Så ikväll var hon så fin då hon var i hallen och lugn. Hon klättrade över brädan till rummet då jag höll på plocka men nu fick hon hållas så länge jag hade henne inom hör eller synhåll. Inga problem , jag hade ju stängt för in till köket men hon var så duktig och kom på en gång då jag rasslade med matburken. Dessutom så fick hon en present då hon kom tillbaka till en städad bur. En hög med rivet toalettpapper som visade sig vara kalasbra att dra in och bädda med!
Fast först så upptäckte jag en annan sak i hennes bur med , en bjällra från en lekboll låg lös i spånet.Först undrade jag hur et hade gått till men sedan kom jag på det. Den ena lekbollen är ju en sådan där gjord av naturmaterial så,såklart hade hon bitit sönder trådarna i den och fått ut pinglan! Så det är ju inte för inte hon är mattes lilla busgumma heller den där Ariel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0