Hejsan

 
Hejsan, hallå på er alla små bloggläsare där ute som råkat klicka er in hit eller ja hej till alla er som brukar kolla in här mer regelbundet också. Nej jag tänkte inte missa att morsa på en enda kotte faktiskt. Det brukar ju vara så att man passerar en hel del sådana då man är ute och går i naturen eller att man till och med kliver på dem. Fast än har det kanske inte hunnit ramla ner/töa fram så många. I alla fall så såg jag inga på dagens promenad ute hos päronen. Gott om spår i snön var det dock och halt värre var det på sina fläckar men det var garanterat värt att få komma ut lite i terrängen. Sedan såg jag också två vårtecken som jag visserligen fått höra fanns på plats redan innan helgen men de ska ju dyka upp i rätt ögonblick också.
Så nu hade jag turen att få se dem så här tidigt på säsongen också, för visst är det par veckor tidigare i år mot året innan. I alla fall känns det så, men samtidigt är det jo roligt när man får återse dem också.
Hoppas att maken/makan till ringduvan också dyker upp snart
Nu är de första sångsvanarna på plats
Koltrasten är också på plats och har mutat in äppelhalvorna, ingen annan göre sig besväret att närma sig dem om han är i närheten. Sedan har jag jobbat vidare på dockhuset som jag håller på att renoverat, det tar tid men kommer att bli fint till sist. Nu går det årminstone framåt igen efter att ha stannat av i en period. Dessutom vill jag gratta Sverige till vinsten mot Polen i damernas handbollskval till OS. Känns så skönt att morgondagens match mot Ryssland kan spelas utan att vi ska behöva ha kniven mot strupen. Så nog händer det lite saker här ibland även om vissa säger att jag inte verkar ha något liv, det beror ju på hur man ser på saker&ting.
De kanske bara är avundsjuka för att jag har mina tre fina guldkorn också. Ikväll då jag kom hem satt Ariel och väntade på att få gå ut med skafferiet i kindpåsarna. Så hon fick vänta en stund, medan vaknade Stuart och han fick sin kvällsrunda istället innan jag kunde leka med tösen då hon hade lat ifrån sig matförrådet. Timon har inte kommit ut än men han hänger i alla fall med ett litet tag till, en kämpe är vad Yetin är.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken härlig dag du verkar ha haft :) och du...de som snackar skit om andra är bara avundsjuka/mår dåligt och är missnöjda över sina egna liv..!

2016-03-20 @ 17:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0