Hallojsan!

Hejsan på er alla ni som brukar titta in här på bloggen för att läsa det jag skriver och hej till alla er som bara råkat komma in hit av någon annan anledning. Idag kunde jag ha tagit simborgarmärket då jag gick till kiosken för att handla några små saker bara som fattades här hemma. Det hade töat så mycket de senaste dagarna att det bara var slask och stora pölar överallt. Känns ju lite tidigt för våren att komma fortfarande , åtminstone här men det är ju kanske något vi får vänja oss vid också att allting går i lite snabbare takt men då får man försöka ta vara mer på dagarna så gott det nu går. Hur som haver så har jag en fas här hemma då jag försöker pyssla ändå även om det känns motigt. Anledningen till det är att min älskade Timon inte har så lång tid kvar nu. Även om man vet att den dagen kommer också med något så litet och obetydligt i vissas ögon som en hamster så blir man ju ändå ledsen när det är dags. När man umgås med dem varje dag så hinner man ju fästa sig vid deras unika personligheter.Jag visste ju inte hur gammal han var då jag köpte honom i April 2015 heller( i butiken sa de 4-6 mån) men han kanske var mer än så. I alla fall så är det ju inte illa av honom att ha kämpat på tills nu heller och man kan säga att det här med åldrande har gått jättesnabbt, på bara några dagar för då märktes det ingenting på honom och till läget som är nu då han knappt tar sig fram längre, eller ja han stapplar fram och man ser att han har blivit allt stelare i bakvagnen. Så nu hoppas jag mest bara att han får somna in fridfullt helt enkelt. Ja helt enkelt är det ju inte heller men att det blir så bra för honom i slutet som det nu kan.
Sedan kommer jag ändå alltid att minnas honom för den fina kille han har varit, mattes Yeti och Columbus äventyraren som alltså ska ge sig av snart och segla över de sju haven med Meeko som utkik och Snuttan& Stanley i besättningen. Eller så kanske de sitter där i en himmel allihopa och gnaget på en gigantisk majskolv.
Och jag kan bara tänka glada tankar då jag hör hans temalåt https://www.youtube.com/watch?v=xKU-t-eJzcY, även om jag gråter samtidigt så är det liksom egentligen inga ledsna tårar som kommer, nej det blir skönt för honom att få slippa ha ont så länge.Så jag avslutar väl det här inlägget med att trots allt säga Hakuna Matata!
Eller varför inte välja orden som Rafiki sa till Timon:Sök bortom det du ser, för ibland är det ju faktiskt så att man får leta mer på djupet istället för att bara skumma på ytan.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Så fint du skriver om Timon. Sitter här och är alldeles tårögd <3 Ja vi får verkligen hoppas att han får somna in stilla utan plågor <3

Svar: På något sätt måste man ju försöka få ut känslorna för man fäster sig ju även vid de små djuren även om man inte får ha dem så länge hos sig . En dag kommer han inte ut ur sitt hus men just nu knövlar han på och förstår inte riktigt att han har blivit gammal utan han försöker klättra som vanligt men drattar på ändan i sandbadet...
None None

2016-03-08 @ 21:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0