Morsning!

Hallojsan hejsan på er alla läsare där ute. Jag hoppas att ni inte har smält bort i värmen. Den har alltså kommit tillbaka här, åtminstone för en dag. Och jag gör mitt allra bästa för att gömma mig undan den stekande solen med nedfällda persienner. Får se om jag ska ta ut någon av guldkornen efter lunch på eftermiddagen som jag brukar göra de dagar då det är lagom varmt för det vill säga. Det är faktiskt en av fördelarna med att jag trots allt bor där jag gör :), jag har en bakgård med lagom mycket gräs och skugga på där man kan rasta sin hamster! Eller sitta och rita med promarkers. Jodå jag jobbar på med mitt projekt fast jag har inte kunnat slutföra det än på grund av att det samtidigt har blåst för mycket. Man vill ju inte riskera något i onödan då man ska sitta där vid bordet och jobba och även fast jag är ute blir det bara kortare stunder eftersom man fortfarande känner av delar av lukten. Så är det med dessa alkoholbaserade pennor men de är helt enkelt klart bäst på att täcka stora ytor med. Ska kanske försöka jobba med ett av mina andra projekt idag, ett av många med färgpennor eller blyerts som jag har liggande just nu. Sedan tänkte jag också avslöja att jag har börjat lite smått igen att spela Sims 4.Senast jag provade det var för ett par år sedan då det nyss hade kommit ut. Nej ni behöver inte oroa er, jag tänker inte gå över helt för även om jag ger det en chans nu så gillar jag ändå trean mer eftersom valmöjligheterna är större där.Dock så har jag gjort några nya hushåll och försöker sätta mig in i alla funktioner och genvägar. Ja det kan hända att jag fått en nytändning kring det men jag har ju ändå alla mina spännande karaktärer i trean som jag ju älskar att hålla på med. Så någon hel övergång blir det alltså inte men på datorn hemma har jag alltså nu båda spelen installerade men inte så mycket mer, jo klart jag har ju Photoshop men inga andra spel än Sims finns det och det kan ju tyda på att jag är en liten nörd fortfarande.
Så bli inte förvånade nu om ni kollar in här och hittar en del bilder från Sims 4. Också säger jag kanske som Mattis sa en gång till Lovis i Ronja: Man måste ju få ha lite kul ibland
Och alla de här andra sakerna jag gör är egentligen för att jag ska slippa grubbla för mycket över andra saker. Det är ju så lätt att man börjar med det till sist om man inte har något annat att göra.
Igår gick jag igenom en del gamla historier jag hade skrivit och det lossnade faktiskt lite på vissa av dem. Sedan misstänker jag att jag kanske kommer att få ändra igen då jag får tillbaka det där flytet som jag har ibland men det får jag ta hand om då. Det är ju i alla fall klart mycket lättare att radera sidor på datorn än att sitta och sudda eller ta bort dem ur ett skrivblock. För annars är jag ju egentligen lite gammalmodig av mig och vill helst skriva för hand fortfarande men visst har WORD sina klara fördelar också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0