Hallojsan!

Hejsan på er alla ni härliga läsare som tittar in hit och offrar en liten del av er tid för att kolla in vad jag har för mig. Idag så är det gråmulet väder och regnigt med vädret till trots så har jag redan varit ute på en liten promenad. Gjorde guldkornen färdiga i morse,åt frukost och snyggade till mig innan jag tog bussen till mina föräldrar. Sedan blev det alltså en promenad ut med syrrans vovve i gråvädret men vad är väl lite regnstänk? Har man hund så finns det inga dåliga väder, bara dåliga kläder säger man ju och det är jag beredd att hålla med på för när man går ut med en hund kan det lika gärna spöregna utan att man bryr sig! Tyvärr så har jag inte råd att ha en egen men jag snyltar gärna på syrrans ibland & just nu har jag ändå fullt hus med hamstrarna.
 
 Hur som helst så fick jag syn på något fint som stack upp i gräset. Kollade bladen och de var inte prickiga, så nej det var ingen fridlyst orkidée. Fast det tog två ändå genombläddringar av Floran för att hitta den men efter en mer noggrann koll så lutar det åt att jag hittat en Kärrbräsma. Visserligen ska de finnas här, men det är mig veterligen första gången jag hittat en.  Så det är inte bara fåglar jag håller koll på utan ibland så försöker jag krypa ner i spenaten med för att se vad man kan hitta där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0