God morgon!

God morgon på er alla trevliga läsare där ute i den stora vida världen. Ja hejsan på er alla som hittat in just hit till min lilla blogg. Somliga av er kanske återvänder och några av er kanske är nya besökare. Hur som haver så hoppas jag på att ni ska hitta något som ni gillat här och att jag inte skrämmer bort er med min kreativitet. Om ni inte känner er lockade av att läsa vidare så är det ju bara för er att klicka er in på någon annan sida som ni kanske gillar mer. Nej nog om det nu till dagens promenad. Fick faktiskt för mig att gå ut tidigt idag så när jag hade gjort bort åt guldkornen och två av dem hade fått varsin utestund i hallen gjorde jag mig klar , tog med mig kameran och gick ner mot hamnen.På vägen ner så stannande jag och köpte frukost men sedan bar det alltså iväg.
Solens strålar glittrade så fint i vattnet. Havet låg dessutom precis sådär kav lugnt så det var en toppen härlig morgon verkligen att sitta där nere och njuta på
Tänkte ge upp med att fota stenskvättorna .De brukar flyga iväg så fort man närmar sig men idag fick jag faktiskt några bra bilder på honor som vaktade sina bon då jag kom gåendes. Man ska ju störa dem så lite som möjligt och det försöker jag med, dessutom så är det ju rätt mycket annat folk som är i rörelse där nere.
Den här verkade dessutom nyfiken och ville kanske kolla in mig lite närmare.
Kniphonan är som vanligt på plats . undrar hur många ungar de får i år ?
Såklart ville en silvertärna också vara med på bild.När man får studera dem på så nära håll kan man inte låta bli att tycka de är fina ändå.Fast alla måsfåglar är ju ruskiga boförsvarare men egentligen är det inte så konstigt att de är så heller men idag höll sig tärnorna i skinnet.Det var mer fiskmåsarna som ville ha bort mig men då gör jag som jag brukar, står på mig och pratar med dem så efter en stund ger de ju sig om man inte står allt för nära deras bo.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0