I väntan

Hejsan på er alla ni små och stora läsare som bestämt er för att kolla in just hit på min lilla blogg. Nu har det gått ett par dagar sedan jag skrev något igen men som jag skrivit förut är det lätt hänt på sommaren att man gör andra saker först innan man tycker att det är dags att sätta sig vid datorn. Dessutom så tycks det bli så att jag har en tendens till att spela mer Sims 4 just nu och vara kreativ på en massa andra sätt så då blir aktiviteten här mindre på grund av det med. Fast jag har ju fortfarande tillgång till en dator, semestern till trots så ibland blir det alltså något litet inlägg ändå om jag känner mig manad till att uppdatera er med några rader. Hade en sådan där fin morgon i naturen igen men fick tyävrr inte med mig några foton hemöver. Kameran var visserligen med men det blev mer bärplockning än korpspaning. Det väsnades för mycket på en närbelägen åker där en bonde höll på att ta in sin skörd. Nåja det blir bara att gå ut igen och hoppas på bättre tur nästa gång. Fick mig dessutom en smärre chock då jag tittade in i rummet där hamstrarnas burar står. Nej, ni kan vara lugna ingen av dem hade rymt men killarna hade haft disco i natt. Timon hade lyckats få in sin leksaksboll på toaletten som han sedan hade vält så den låg upp och ner. Stuart hade bäddat ihop en bobal bredvid huset men han låg inne och sov+ att matskålen hans var totalt övergrävt och leksakerna låg huller om buller.Det var alltså bara Ariel som hade ordning och reda idag! Jag undrar allt hur det hade gått till för normal är det ju hon som brukar kunna hitta på saker men imorse var det alltså killarna som stod för det roliga. Jag tror de njuter i fulla drag av att ha semester! Så nu vet ni lite om vad som händer och sker här när jag inte sitter ute och passar för att se om jag ska få fota talgoxarnas små ungar. Glädjande nog så har också ett par gråsparvar tydligen stannat kvar och de hämtar också mat på restaurangen så de måste ju ha boet någonstans i närheten de med. Sedan har jag alltid något litet projekt igång som vanligt men nu har jag åtminstone lyckats få någon ordning på alla mina teckningar och skisser vilket känns skönt. Slängde en hel del men vissa går ju inte att göra sig av med men det är ändå härligt att se resultatet i pärmarna.Nu ska jag bara försöka att inte samla på mig en massa nya men det är nog lättare sagt än gjort skulle jag tro. Nej nu ska jag gå ut en stund igen och försöka få fåglarna på kornet dessutom så verkar det inte bättre än att det kanske tänker bli åskoväder här sedan och då vågar jag absolut inte riskera något i onödan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0