Hejsan svejsan

Hallojsan på er alla ni läsare där ute som tittar in just hit och god morgon på er. Ja tänk, det är faktiskt morgonstund än och klockan är inte mer än halv nio. Vad jag har för mig vid den här tidpunkten på dygnet? Jo jag har ätit frukost, plockat in sallad också har jag städat åt guldkornen och killarna har fått vara ute, inne i hagen varsin liten stund.Sedan har de ju förstås fått massor av gos med allt medan Ariel är den lilla prinsessa hon är och passar på att ta sovmorgon. Något som inte brukar hända så ofta då vi är hemmavid men jag menar, har man semester så har man. Hörde dessutom ett surrande inifrån hamsterummet och då jag kom dit fick jag syn på en geting som snurrade runt Timons bur. Eftersom jag har svårt för vissa flygfän&insekter blev det pappa som fick ta hand om den. Jag har mig veterligen bara blivit stucken en gång i mitt liv men då reagerade jag inte på den utan märkte bara svullnaden efteråt, fast det blev aldrig mer än ett bromsbett i storlek så ag kanske inte är så känslig mot dem. Ändå tycker jag att de är obehagliga när man vet hur känsliga andra är. Så nej det blir till att kolla flygfän mer nu då vädringsfönstret står öppet för jag vill ju inte att guldkornen ska råka ut för någon jobbig insekt heller. Hur som haver så har jag hälsat mer på årets får.Det gjorde jag igår och nog märks det att de behöver soicaliseras. Några är nyfikna men den stora massan är hopplöst rädda precis som de brukar vara innan man lär känna dem och innan de känner en annan. Varför jag gör det här? Jo för att jag tycker det är roligt med djur och då de går i ett område där det kan passera människor så tycker jag att det är roligare om de är lite klappvänliga.Så tama som ifjol kanske de inte blir men åtminstone att de inte springer när man kommer.
Vidare så höll jag på att få ett raseriutbrott på Sims 4. Hade lagt mina sparade filer i en mapp och flyttat över dem dit. Fastän jag var säker på att de låg kvar då jag stängde av så var de bara borta nästa gång jag startade upp. Inga sparade spel fanns alltså kvar! Fick för mig att kolla in galleriet och till min stora, stora lättnad låg de flesta av de hushåll jag gjort tidigare kvar där men det veta fåglarna vad som hade hänt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0