Hejsan på er!

Hallojsan på er alla ni läsare där ute som kollar in här idag för att se efter om det har kommit någon uppdatering med bilder som jag utlovade idag. Måste tyvärr göra er besvikna och säga att det inte blir något sådant inlägg idag eftersom jag kommit hem senare än vad jag trodde det skulle bli då jag fick lov att hoppa på bussen istället för att så skjuts som jag ju brukar få annars. Hur som helst så kan jag säga att både foton och berättelsen omen av de mest magiska platser jag besökt kommer imorgon och det törs jag lova den här gången. Nej idag har jag skådat fåglar och varit lite social samt jobbat på ett litet projekt som jag har påbörjat. Fick nämligen sådan lust igår kväll ju att sätta mig med akvarellpennorna och kanske var det jsut därför att jag fick det som det kommer att bli något som jag kanske kan bli nöjd med i slutänden. Visst ser jag vissa saker som hade kunnat bli bättre med men så är det att jobba med gamla akvarellfärger!Också blev jag tvungen att se ett känslofyllt progrogram på TV härokvällen.Tänkte sluta men kunde inte det utan jag var bara tvungen att se hur det skulle gå för de modiga dykarna som riskerade sina egna liv för att få upp sina förolckade kompisar till vilket pris som helst. Jag överdriver inte heller när jag säger att det var bland de finaste programmen jag har sett på länge trots att det samtidigt också kändes jobbigt att ens försöka tänka de tankarna och sätta sig in i deras situation. Nej det går liksom inte. Så ahr ni inte sett den och är över 15 år gamla, då tycker jag absolut att ni ska gå in på svt och se den:
http://www.svtplay.se/video/11359562/ett-dyk-in-i-det-okanda/dox-ett-dyk-in-i-det-okanda-ett
Sedan kan man ju också ifrågasätta sporten extremdykning men och andra sidan vet de ju vad de ger sig in på...men jag tycker det är precis som en del av de som sysslar med extremsport tror sig vara duktigare än alla andra och så behöver det ju inte alls vara bara för att man tar större risker så blir ju insatsen också är efter. Och vi är faktiskt små i förhållande till naturkafterna men det kanske borde göra oss mer ödmjuka med ?
Fast det är bara mina små tankar kring det hela , men ibland ska man nog tänka efter mer innan man ger sig in på vissa områden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0