Hejsan!

Hejsan svejsan på er alla ni läsare där ute som av en eller annan ibland lite okänd anledning bara råkat klicka er in hit till min lilla blogg. Ja hej till alla ni som är mer regelbundna följare också såklart. Jag har inte glömt bort några hoppas jag. Tycker det är lite svårt att hitta igen den där julkänslan i år. Vet inte varför men jag tror att avsaknaden av snö på marken gör en hel del till att det tar lite mer tid innan den dyker upp. Ändå är det ju faktiskt inte så länge kvar nu innan det är dags igen. Om jag önskar mig något speciellt ? Nej jag tror faktiskt inte det utan det blir väl som vanligt mestadels småsaker på listan fast det är klart en stor sak finns det ju som jag önskar mig förutom snön. Skulle så gärna vilja ha en sådan där ombyggd bokhylla med sex fack som jag sett att många har till sina smågnagare eller bara hitta en lägre bokhylla som jag kan ställa alla tre burarna på så jag kan ha alla i rummet och får slippa det lilla kaoset som kanske råder med burarna. Just nu har jag ett omtympligt skåp som jag har två av burarna på och det vore eg helt perfekt om man kunde bygga på det men tyvärr har jag tummen mitt i handen och känner väl ingen heller som skulle vilja ta på sig en sådan uppgift. Dessutom tror jag att kostnaderna snabbt kan rinna iväg om man ska leja någon så nej då blir det ändå bättre att ha det på samma sätt som nu, som jag är van. Sedan måste jag bara berätta hur fantastisk Rafiki verkligen är! För trots att jag bara haft lillkillen här nu sedan den 6: e December är han redan så underbart trevlig på alla sätt och vis. Han var ju lite rädd de första dagarna och ville inte komma fram ur huse utan satt mest och tryckte nu är det snarare tvärtom att han inte vill gå in! På morgnarna är han först av dem att vakna och då hänger han på gallret och vill komma upp. Så det blir en stund var för dem i hallen medan jag byter vattnet i flaskorna och städar. Efter att de fått sitt äter jag själv frukost medan de stökar runt i sina burar och ornar till den eventuella oredan jag orsakat. Om någon av dem fortfarande är vaken efteråt får den komma ut en stund till innan jag ska se på julkalendern vid tiotiden. Ibland är Timon fortfarande igång vid den tiden så då blir det en stunds hamstermys i soffan på förmiddagen också.. Fast vanligtvis sover alla tre lugnt hela dagen tills 18-19-tiden. Så man hinner äta middag innan de är igång igen och har kvällspasset. Med andra ord är det nästan aldrig helt lugnt förutom på dagen då men det är så härligt med att se hur pigga och glada de små underverken är. För att ytterligare berätta något om Rafiki och hans trevliga personligehet så går det resan nu bra att mysa med honom i soffan även om man får passa honom noga. Igår när vi låg där och hade det sknöt så fick han helt plötsligt för sig att han skulle springa, hoppade upp på ryggstödet och klättrade upp via filten som jag har liggandes över så man får vara snabb på att hänga med lillkillen på hans upptåg. Eftersom jag kallar Timon för Columbus så funderade jag ett slag över vad jag ska ge Raffe för äventyrligt smeknamn och till sist landade det på James Cook. Så nu har jag alltså två upptäcktsresanden och en gravplundrare här hemma för det är väl egenligen det som Lara Croft är :P och mjo då hon börjar hitta tillbaka till sitt gamla jag igen och roars sig åter igen med att lasta det portabla skafferiet fullt på kvällarna i tron om att hon ska få bjuda Rafiki på middag men det kan hon ju bara glömma, fast försöka flörta måste man ju i alla fall göra. Ja som ni märker så blir det så ibland att guldkornen kidnappar hela inlägg men det är därför jag har gett dem en helt egen spalt här på bloggen. Sedan är det upp till var och en som kollar in här vad ni vill läsa om eller om ni bara är ute efter att kolla på bilder. Hoppas i alla fall att de flesta av er hittar något som ni gillar. Nej nu ska jag ta och fundera vidare på en helt annan sak idag som jag fortfarande inte riktigt har bestämt mig för hur jag ska göra med..både vill lyfta ut mina modellhästar till en egen separat hemsida och inte men först måste jag hitta något bra ställe där man kan bygga gratis sidor. Det vill säga något ställe som har bra gratis mallar att jobba vidare med och det är inte helt enkelt att hitta. Har väl provat en del men inte känt mig helt bekväm med något av dem ännu...eller om jag kanske borde ha kategorin kvar här under bloggen men kanske utveckla den på något sätt . För det känns ju ändå som att fler ser dem om de får ligga kvar här än att jag ska hålla på att flytta dem men jag vet inte.Som sagt får jag nog i alla fall ta mig en funderare. Dessutom så är jag ju samtidigt kär i min hopsnickrade bakgrund som jag har här...så då är ju frågan om jag ska ta med mi det också i fall jag flyttar dem ? Nej får fundera och troligtvis händer inget än åtminstone eftersom jag inte har bestämt mig för ett ställe än utan ett tag till får ni njuta av mina fina modellhästar här.
Är det någon som vet om ett bra ställe där man kan bygga egna hemsidor via fina gratis mallar ? Då kan ni kanske tipsa via en kommentar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0