Hejsan !

Halloj hejsan alla kära läsare där ute. Ja hej till alla ni som bara råkat kolla in hit och varmt välkomna till den lilla skara trogna läsare som jag har skrapat ihop. Ni kanske inte är så många men det gör inget, det är ändå inte för mängden läsare jag skriver utan jag är nöjd om någon alls tittar in och visar intresse. Fast nu var det ju inte om antalet läsare kvällens lilla inlägg skulle handla. Nej jag tänkte uppdatera er om läget här hos mig och guldkornen. Vissa kanske tycker att jag pratar om dem för mycket men djur är verkligen ett av mina allra största intressen och lär så förbli så länge jag lever. Man får så mycket tillbaka av dem oavsett storlek och det allra bästa är att de tycker om en för precis den man är så länge man är snäll mot dem. Då får man samma tillbaka och en underbar kontakt. Samtidigt så är det viktigt att man inte skämmer bort dem för mycket heller *ska jag säga som låter Ariel bestämma* men jag föredrar det framför att hon sätter sina sylvassa dolkar i mitt finger! Nu borde hon vara nöjd edan jag köpt ett alldeles nytt hjul åt henne. Har funderat på det ett tag men gjorde slag i saken och gav henne en tidig hjulklapp. Köpte ett i trä så nu är det enda som hörs ljudet av hennes klor men såklart måste hon testa att klättra bakom det också. Fast hon kan i alla fall inte klättra upp och sitta på det, så det känns lite säkrare än det gamla. Tycker närapå synd om Stuart som ska behöva ha sitt gamla kvar fast ett större hjul skulle inte få plats hos honom utan då skulle han behöva få en ny bur och med tanke på som han klättrar tycker jag det känns säkrast med den han har.Alla tre uppskattade de däremot videtunneln jag köpte och killarna som normalt brukar vara skeptiska försvann in i den då de fick vara ut och undersöka nyheterna. Tunneln blev alltså en hit men det nya gymmet blev en flopp. Får se om jag ska be pappa ta upp hålen så de passar guldhamster eller om jag ska anpassa det så gott det går ändå. Jag menar så roade var de inte, Ariel drog förbi det helt och klättrade över brädan istället. Mycket roligare att vara ute i samma rum som matte! Så nog kan de visa vad de tycker om saker och ting, det kan de. Om man ogillar något snusar man bara på det också får det helt enkelt ligga kvar på golvet utan att man bryr sig mer om saken än så. Gillar man något så ska det däremot snusas på ingående och sedan kan det hända att man försöker smaka på saken Så vida man inte på en gång förstår att det är en leksak men ibland kan man bli så hungrig att man försöker äta en hel barbie häst!
Så nu vet ni att vi mår bra alla fyra och det verkar alltså som om jag får ha kvar Yetin ett tag till, men ´vi tar det dag för dag så får vi se hur länge han hänger med. Jag är dock väldigt glad över att den där stelheten han hade problem med ett tag verkar ha släppt. Han kanske har lite svårare att klättra , men imorse forcerade han brädan inte mindre än fem gånger så jag tror han mår rätt bra ändå trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0