Hallojsan

Hejsan på er alla läsare där ute som kollar in just hit. Idag så tänkte jag försöka skriva ett par rader igen då det har gått några dagar sedan jag författade det senaste inlägget. Ibland blir det ju så att man helt enkelt inte kommer sig för att sätta sig med det. Nej det finns andra saker som jag låter gå före och då bir det så att jag inte författar så mycket. Nej de senaste dagarna har varit lite dystra och då inte bara vädermässigt utan min lilla Timon har nog inte långt kvar nu. Märker det på att han sover mer och nu på morgonen var han mest ute för att jag väckte honom. De andra två mår bra och är full fart på såklart, jag tror Stuart hade haft disco i natt.Så de blir ju en liten tröst att ha nu men det kommer ändå att bli tomt i hallen då mitt garnnystan och dammråtta vandrar vidare. Jag skaffade ju honom direkt i ssorgearbetet efter Meeko men nu kommer det att dröja ett tag sedan innan det blir en ny hamster här. Troligtvis blir det först till hösten i sådana fall och jag kommer att sakna min lilla Columbus, kanske mer än jag trodde! Han har liksom vunnit mitt hjärta mer och mer för varje dag. Somliga kanske tycker det är barnsligt att bli så fäst vid en liten hamster men jag lovar er att om man vågar öppna upp sitt hjärta och lär känna dem ordentligt då får man se deras unika personligheter. Tror dock att det är allt för vanligt att de blir sittandes bortglömda i en bur, ratade för att de misstolkas för att vara elaka.Det är klart hamstern bits om den känner sig rädd eller hotad men då får man inte straffa den utan det handlar om att ha tålamod istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0