Hallojsan!

Hejsan hallå på er alla glada läsare där ute i den stora vida världen eller ja hej till er som tittat in hit av en eller annan anledning.
Idag så skiner solen ute och det är fint väder, ja det var rätt så bra även igår med. Ni kanske undrar varför jag skriver om väderleken men jag tycker det är en bra sak att börja prata om innan man riktigt vet hur resten av inlägget kommer att gestalta sig. För det är ju inte alltid man har koll på orden från början. Ibland kan meningarna komma till en lite allt eftersom och visst återanvänder jag vissa fraser ibland men det är nog väldigt svårt att inte göra det även om man tycker om att skriva.
Jag skulle egentligen inte rita men kunde ändå inte motstå frestelsen till att skissa lite på ett papper. Allt eftersom växte det här landskapet fram och jag är väl rätt nöjd. Eventullet ska jag fylla i konturerna men jag vet inte eftersom ifyllsningspennan kan ändra den totala känslan i bilden. Så jag vet inte , ibland är det bättre att inöte överarbeta saker heller men det kanske är självkritiken som kommer fram igen. Hur man än gör går det ju alltid att hitta någon som har större kunskaper om man googlar men frågan är ju varför man ritar och skapar med ? Jag gör det för att jag tycker det är roligt och jag tror det är livsfarligt att förlora den känslan. Det kanske är roten till att jag sätter in alla mina teckningar jag gör i pärmar som jag drar runt på ibland. För även om jag vet att jag utvecklats enormt från mina första saker jag gjorde på papper så vet jag fortfarande inte om någon skulle vilja ha mina alster. utan jag fördrar att rita som avkoppling och hobby även om det vore kul att få något sålt någon gång.
Sedan tog jag ut några av mina minde modellhästar igår på en fotosession eftersom stenen nu töat fram här utanför fönstret efter att i vintras leagt under ett tjockt lager med vit snö. Så här är de nu, två av mina senaste tillskott, nåja de är inte större än att de ryms i vitrinskåpet. Som ni ser föll jag pladask för två skäckar, till vänster lilla ponnystoet Penny Lane och till höger i bild står en hingst som ännu inte fått något namn, någon som har ett förslag att komma med ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0