Hejsan hoppsan på er!

Hallojsan på er alla glada bloggläsare där ute. Ja hej till alla er som ramlat in här av någon anledning. Endera kanske ni brukar läsa min blogg regelbundet eller så är vissa av er här kanske för första gången. Oavsett vilket så säger jag hej till alla. Idag så startade dagen tidigt för min del. Inte på grund an någon förkylning eller jo halsen envisas ju med att krångla nu också men Stuart gnagde på sitt hänglås så det smällde. Ett under att inte grannarna klagar :P men han fick finna sig i att stanna kvar i buren tills klockan var halv åtta-åtta. Då hade de dock hunnit med att gå och lägga sig igen så de missade morgonturen men så går det om man väcker matte för tidigt. Städade som vanligt åt dem varpå Ariel kom ut för att inspektera vad som hände innan hon gick tillbaka in i sitt hus. Så det blev en lugn start på dagen. Burit ner lite mer saker som inte behövde vara uppe till förrådet också har jag passat på att göra bort handlingen med. Sedan har jag försökt sortera bort vad jag ska läsa i media och inte om händelserna i Paris. Det är tragiskt alltihopa, men jag tror som någon sa med; man ska inte läsa för mycket för det kan vara farligt det också. Att man kan bli för negativit påverkad när man trots allt ändå måste låta vardagen fortgå. Det kanske låter galet, men så är det ju att även om det är otäckt och man blir rädd så kan man inte bara gå runt och vara rädd hela tiden för att något sådant ska hända på närmare håll. Fast jag går inte ut då det är mörkt längre. Inte för att jag egentligen är mörkrädd av mig eller rädd för djuren som finns ute i naturen, nej det finns snarare fler läskiga människor som gör att man aldrig vet vad som händer. Nej nu har jag skrivit ett par rader om det i alla fall men det får räcka så men jag skickar samtidigt en tanke också till alla drabbade offer och deras anhöriga men det får räcka så. Nej istället tänker jag skriva om Ariel som varit på en liten utflykt utanför bollen. Hon rullade in under sängen & det blev märkligt tyst. Gick dit för att kolla varpå bollen ligger öppen med locket av. Nåja ingen idé att få panik tänkte jag. Hämtade matburken och killarnas boll för att kunna fånga in henne i den. Hörde först inget men sedan kom det krafsande ljud från en av kartongerna jag har ståendes där. Rasslade med maten och vips tittar det upp en liten nöjd hamstertjej från en av lådorna.Fick henne som tur var att gå in i bollen också fick hon gå tillbaka till buren. Helt nöjd det är hon ju inte såklart så det får kanske bli en sväng i hallen sedan. Hur som helst så kollade jag till hennes boll men begriper fortfarande inte hur hon kunde få loss locket, har hamstertjejen kanske fått superkrafter eller är det jag som har turen att få sådana här härliga personligheter som hittar på massor av saker ? Det beror nog på hur man väljer att se på det skulle jag tro men jg har ju lärt mig hur jag ska göra av de gånger gossarna varit på egna utflykter så därför var det ju enklare att vara beredd nu. Fast jag ska verkligen kolla upp locket på hennes boll eller så kanske hon kan önska sig en ny i julklapp ? Det blir bra också kan gossarna få godsaker så är de nog nöjda så kan jag klura på vad jag ska få av dem sedan. Sedan blir det ju en del simmande också eller vad man ska kalla det då man spelar Sims 3. Har haft lite flyt på slutet och kommit på den ena nys, roliga karaktären efter den andra men nu tror jag att jag faktiskt ska lära känna de olika simmarna lite mer ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0