Hallojsan

 
 
Hejsan på er alla glada bloggläsare där ute i universum. Ja fast främst hallojsan till den lilla skara av er som brukar titta in här. Både till er som regelbundet läser det jag skriver och till er nytillkomna läsare med. Ja för enkelhetens skull så hej till alla,
Idag har jag legat i lite och börjat städa här hemma. Annars är det verkligen ingen av mina favoritintressen men ibland så måste det helt enkelt göras. Nej jag är ju lite mer så att jag städar då jag tycker att det finns behov. Är det för mycket ordning så slarvar jag bara bort saker. Klart det kan hända ändå men risken ökar om jag har det prydligt omkring mig. Tror det där har att göra med att jag är lagd åt det lite mer kreativa hållet så då blir det kanske mer av organiserat kaos ibland. Sedan är det ju ändå rätt så intressant att städa ibland för man kan hitta saker som man glömt bort att man faktiskt ägde och ibland hittar man ting man kan undra över varför man haft kvar från första början. Det är ju sådant som man kan börja fundera på emellanåt och en tid på året vill jag i alla fall ha det städat och det är till jul. Så det blev en bit nu och resten får jag göra allt eftersom så är jag nog klar i lagom tid i år med :).
Också har jag gjort framsteg med Ariel. De får ju en,två eller till och med tre vändor ute per dag. Endera i bollen eller hallen brukar de få vara. Nu satt jag med henne på golvet i hallen eftersom jag måste se så hon inte hittar på något bus. Bäst vad det är märker jag att jag har en liten hamstertös i knät. Då har hon på egen hand klättrat upp via benen. Efter en stund gick hon ner självmant bara för att komma tillbaka igen ytterligare en gång. Jag får ju visserligen inte hålla henne i handen än, nej det är hon inte bekväm med än men det är ju roligt om hon börjar tycka att jag är spännande att ha som klätterställning.Sälvförtroende är inget som den lilla tösen har någon brist på alls!
Hmmm såklart man måste inspektera om matte lagt något godis i vagnen idag..inte det nehej men det luktar ju i varje fall intressant ändå, undrar om Stuart varit ut innan kanske.
Ingen kant är för hög, man måste klättra överallt där det går att ta sig fram. Fast när man försöker hoppa och klättra på tapeterna då skrattar matte och tycker det går lite till överdrift.
Visst är lila en snygg färg som passar mig ?
Vad tittar ni på ? Här sitter jag och smider nästa lömska busplan, matte är fullt upptagen då jag springer omkring ute som ni kanske märker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0