Tinkrar!

Jag har alltid gillat dem. I alla fall sedan jag första gången såg en bild på den amerikanska hingsten Latcho Drom. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör dem så speciella. Fast jag tror att det är ett faktum att jag gillar dem då de är härligt håriga. Dessutom så verkar de allra flesta vara trevliga som individer och jag tycker de har en viss utstrålning. Må hända att det kan finnas undantag men det gör det ju alltid. Sedan så blev jag ju inte mindre fast för dem efter ett par besök på Nolbackens Tinkerstuteri i Östansjö utanför Örnsköldsvik, Har man vägarna för bi där måste man ta kameran med sig!
Nyfiken i en strut, eller så undrar den nyfikna unghingsten Dell Boy  om man får äta upp kameran.
Så det har blivit ett en flock modelltinkrar i stallet såklart.
 
A Little Spot Of Shadows , hingst.
Lady Of The Lake, sto
Tristan, hingst
Wyatt Eearp , hingst
Nordic Lightning, hingst
Delton, (målad av Sophie Nordström efter förlagan Dell Boy såklart)
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej! Undrar vart man kan köpa dessa fina hästar? :) hur stora är dom? :)

Svar: Jag har köpt flertalet av dem via nätet, på ebay. Ibland hittar man dem också på blocket eller tradera. De finns i olika storlekar men de största, traditional som jag har flest av är ca 25 cm i mankhöjd(samma från mule till svans så det är inga små pjäser de stora)
None None

2015-10-21 @ 07:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0