Nu ni!


 
Hejsan på er allihopa. Som ni kanse har märkt händer det ibland att jag inte skriver på ett par dagar. Fast man behöver ju inte uppdatera jämt heller eller jaga statusar. Det är faktiskt oftast skönare när man kan gå ut, bara släppa allt vad teknik heter och ta det lugnt i naturen. Försöker att göra det regelbundet och man får så mycket tillbaka. Vissa kanske tycker att det låter mossigt men då skulle jag säga att man kan behöva vidga sina vyer eller som en vis liten surikat säger : Sök bortom det du ser!
Det måste vara mitt favoritcitat av Timon. På tal om Timon så vägrade han ha selen på sig imorse, det var bara att ge upp då han kröp ur den gång på gång men han fick i alla fall roa sig lite i hallen. Sedan har hushållet fått ett litet tillskott. Egentligen hade jag ju tänkt ta en hona men jag vet ju hur stor utmaning det är. Så istället fick det bli en liten sockersöt guldhamstergrabb. Den här gången en som är verkligt small. Han är hälften av Timons viktklass tror jag än så länge men han lär väl snart vara i fatt. För tillfället så ligger han och sussar i sitt oversize hus :P. Får se om jag ska byta ut det sedan men de hade inga mindre och jag ville inte ha för litet så han växer ur det på en gång heller. Visserligen är ju de där Jordgubbarna och allt vad som finns himla söta men speciellt praktiska är de inte :P. För de växer ju så det knakar. Så nu vet ni vad jag har att roa mig med framöver. Fortsätta att träna Timon och skämma bort Meeko II. Ja , det kanske låter tokigt av mig att välja just det namnet men samtidigt så känns det också så rätt eftersom jag gillar det så mycket som jag gör. åh glömde jag skriva vilken färg han har ? Han är faktiskt helt vit med svarta ögon. Hur jag löste burproblemet då hamstrar ska bo själva ? Jo han får bo i leklådan som bra stod där ändå. Tills vidare men en ny bur är inköpt och kommer troligen till veckan men jag vill ju inte skrämma honom med en flytt från lådan på en gång heller. Han verkade faktiskt lugn i butiken men nu då han fått egen lyxlya så är det betydligt mer fart i honom än jag trodde. Tji fick du alltså matte! men han verkar lite nyfiken på mig i alla fall även om han mest från början nu är rädd. Har jag bara tålamod så ska det nog bli en fin, fin hamster av den här killen också eller vad tror ni ? Och det lär bli stor konkurens om vem som ska få skriva på spalten här men de får väl lära sig att dela på uppdraget. Och ge er till tåls, det kommer bilder på lillen när han har fått bo in sig lite mer och blivit tryggare med mig som matte också.
Häromdagen var jag ut på en promenad igen. Såg kanske inte så mycket spännande fåglar men ett par påfågelögon dök upp istället.
En burrig grönfink.
Tycker inte man brukar se till dem så ofta på sommaren men nu har jag hittat ett ställe där det finns ett bofast par.
En fågel jag verkligen älskar är den lilla käcka blåmesen. Alltid pigg på sällskap som det verkar för ofta kommer de flygande och sätter sig i närheten då man är ute och går. Det är alltså inte bara pappas halvtama som är sådär nyfikna av sig!
Efter vägen finns det många bofinkar, men det är ett par hanar framför allt som verkligen tycker om att visa upp sig . Hur jag vet att det är sanna fågel? Jo jag går förbi på samma ställen där de brukar sitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0