Escape the ESC!

Hejsan på er alla och god morgon. Trots en sen natt igår så känner jag mig nor märkligt nog pigg idag. Kan vara det fän så länge fina vädret som hjälper till. De senaste dagarna har det ju annars varit mestadels grått, regnigt och huvudvärk. Visst har jag problem migrän ibland men det är sällan jag får riktiga anfall och ligger pall. Fast det är minst lika irriterande att ha ont i huvudet och att må illa men det går åtminstone att bromsa om jag tar det lugnt. Det har jag också gjort. Sedan såg jag ju på Eurovision Song Contest igår. Kände faktiskt att jag har varit lite off med det i år och inte följt rapporteringen som jag brukar men nog är det löjligt spännande ändå. Även om jag egentligen tycker att det är svårt att tävla i musik. Tycker faktiskt att årets final kan ha varit en av de bättre på länge. Det fokuserades mer på just melodierna och hände inte så mycket kring varje bidrag på scenen. Somliga kanske tycker det är tråkigt men smaken är som baken också här. Jag tycker det är skönt då man fokuserar mer på låtarna. Visst är det bra att ha ett helt koncept på scenen men det där andra ska ju för den delen inte ta över helt från melodin. Så jag tyckte det var ovanligt bra :) förutom ljudet som stöp ibland och missen vid röstningen. Är dock förvånad över att ett land inte gick vidare från semifinalerna. Inte Irland den här gången, deras låt tyckte jag var rätt tam och den lyfte aldrig riktigt men jag hade velat se Tjeckien gå vidare. Annars så gillade jag Norge , Estland och Sverige mest. Vissa låtar är ju också sådana att de kräver att man lyssnar på dem några gånger innan de fastnar. Tyckte inte att Österrikes egna bidrag var så dåligt att det förtjänade att hamna bland de sista. Nej det kan jag inte tycka. Dessutom är det ju kul att vi vann för Heroes är en bra låt, Måns gjorde ett snyggt framträdande och hade kanske den bästa närvaron på närbilderna. Han påminde faktiskt lite om stora underhållare som Michael Jackson och Robbie Williams! Så det blev med andra ord inte så mycket av Escape the Eurovision i år heller men vad gör man då hela konceptet är så bra  och det är ju bara en gång om året trots allt som vi får bänka oss. Det disskuterades ju om att göra en Worldvision Song Contest istället men jag tror man ska ha lagomt bråttom med det så inte den där unika kärnan i tävlingen riskerar att gå förlorad men det var kul att Australien fick vara med i år då det var jubileum!
Vi har alla en bit av Eurovision Song Contest i våra hem har ni tänkt på ESC knappen på tangentbordet ?/Connie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0