Kreativa ådran

På sistone har jag känt mer och mer lust till att skapa saker. Samtidigt så har jag också haft lite stiltje i tankarna. Eller jo visst har de funnits där men samtidigt har jag inte fått den där berömda tummen ur ändan och satt igång med något. Tills jag fick erbjudandet om att börja på en ny verksamhet via kommunen ett par dagar i veckan. Vart det kommer att leda vet jag ju inte än men jag tänker i alla fall göra ett försök. Visst är jag en stor pessimist också men jag är så trött på att andra lägger sig i och försöker styra mitt liv. Det mår jag inte bra av. Visst är det i all välmening vissa råd kommer men jag känner ju så igen det där mönstret. För att sitta och rita och skissa på saker det gör jag ju lika gärna hemma med. Då slipper jag den där känslan av att vara låst till något som är den allra jobbigaste att slippa .Då får jag själv bestämma över mina agar och mitt eget liv. Helt enkelt ta dagen som den kommer och göra precis vad jag känner för. Det har ju funkat bra hittills. För jag har alltid varit lite av en ensamvarg. Visst är jag delvis social men eftersom jag har mitt bagage har jag jättesvårt att lita på folk. Ibland kan jag börja prata med någon då jag står och väntar på bussen, men det är självmant och det går inte att försöka styra ihop mig med folk. Då blir det oftast bara så fel och de där känslorna kommer tillbaka. Nej man ska skynda framåt långsamt. För i grunden är jag ju ändå rätt glad och pratar gärna då folk har samma intressen. Delar man inget övrigt däremot sitter jag också helst däremot tyst. Nu på våren så känner jag hur mina energier samlas och jag ser riktigt fram emot när det blir så varmt att man kan sitta ute och skissa eller kanske skriva. För det är något som jag älskat att göra tidigare men på grund av allt strul som varit har jag inte haft någon energi eller lust över till det alls. Många historier har helt enkelt bara blivit liggande och jag känner sådan fustration över att det blivit så med vissa av dem. Så därför låter jag den saken bero tills min inspiration sätter igång igen. Men jag har ju alltid något projekt igång ändå. Nu har jag ju tack vare Ateljen lyckats göra klart några saker. Så till viss del kanske det är bra att tvinga sig själv till vissa saker, men samtidigt så undrar jag om idéerna bakom dessa motiv inte redan fanns där ? Skapandet ska ju vara kul och lustfyllt , inget som man ska behöva känna ett måste runt, för det är när man börjar tänka så som det kan låsa sig totalt. Så pss borde jag ha lärt känna mig själv vid det här laget.
 
Tänkte en serie med händer som håller i droppar av olika form, vatten,blod osv.
Lånade det här motivet från Sims, men jag älskar faktiskt fyrar och skårgårdsbilder själv.
Vem som var förlagan till denna lilla gnagare kan ni ju gissa? Jodå nog ser Meeko ungefär ut sådär då han proppat kindpåsarna fulla.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0