Ovanligt segt

Hejsan. Nu travar jag in en vända här igen.
Har precis skött om Meeko och han har fått varit ute i hallen och sprungit lite medan jag städade åt honom. Det är roligt att han har blivit så pass tam. Visserligen var han ju hanterad redan när jag köpte honom men man får ju ändå jobba en del innan man vågar ha de små liven fritt springandes. I alla fall så fritt det nu går. För helst så skulle väl lilla herrn vilja ha hela lägenheten för sig själv om han fick bestämma men det finns ju lite för många saker som kan vara farliga för honom i den övriga delen. Dessutom tror jag att han tycker hallen duger för där finns ju skohyllan som är så kul att klättra på och matte har ändå fullt upp med att passa honom så han inte trillar ner. Ja ni hör vad vi har för oss. Annars så kan jag inte göra så mycket mer än att fortsätta ta det lungt. Det har jag ju gjort sedan i julas men den här nedrans förkylningen eller vad det är vägrar tydligen att ge sig av riktigt än. Nu har jag i alla fall vidtagit vissa åtgärder och införskaffat lite saker så får vi se om den tänker ge sig av snart. Ett framsteg var att jag åtminstone kunde sova i natt men jag tycker vi kan avskaffa både slemhosta och den där hemska snuvan. Det vore väldigt, väldigt bra. Så nej jag fortsätter ta det lungt, hinkar i mig vatten och ser på TV eller sitter här då jag orkar. också skissar jag lite med såklart :)
Den här blev jag inspirerad till att rita då jag spelade Sims 3.  Fast det är nog enda sortens människor jag börjar kunna klara av att rita också, tecknade eller ja jag är nöjd om man ser vad det är.
Hat tränat en hel del på att rita hästar under åren och det kanske märks till sist. Vet att det finna många som ritar bättre där ute men jag tycker ändå det är en kul hobby och det blir lite omväxling mot skrivandet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0