Morsning

God morgon och hejsan på er allihopa. Det finns lite hopp om bättring här även om snuvan och hostan biter sig fast. Så kan det ju vara en period för det verkar som om det är många som har bekymmer med förkylning just nu. Oftast så är det väl så under vinter&höstperioden. Tror att det delvis har att göra med kylan och luftfuktigheten faktiskt. Så det som gäller med andra ord är att fortsätta att ta det lugnt så man blir frisk någon gång. Ser en hel del på skidåkningen som visas på TV för att ha något att göra när jag väl orkar.Det är ju bra att kunna tänka på lite andra saker än bara hur förkyld man är. Började stöka undan julen igår med så nu har jag bara småsakerna kvar vilket känns väldigt skönt. Klart jag måste städa men det får jag ta framöver då jag blir piggare. Huvudsaken är ju att jag fått tillbaka matlusten som var lite si och så med i början. Bara det gör mycket att man får tillbaka krafterna, sakta men säkert. Sedan blir det lite hamstermys med emellanåt, åtminstone korta stunder annars försöker jag ju undvika att plocka upp honom då jag är så här förkyld. Vet ju inte hur stor risken är att smitta men det känns i alla fall som om att det är väldigt onödigt att riskera det. Räcker gott och väl med en sjukling i soffan. Fast jag märker ju att han blir rastlös när han inte får gå ut, han rakt klättar på gallret om man kommer med godis också har han ju sin kräcker som han stökar runt med. Dessutom kan han sitta stilla på bakbenen långa stunder om man bara står och pratar med honom, men det känns alltså bättre att minimera kontakten tills vidare.Åtminstone tills jag är bättre. Fast det är klart att det är jobbigt när han kommer ut , sätter upp tassarna mot gallret och ser söt ut. Han skulle kunna fälla stora träd den lilla Meeko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0