Min analys av Melodifestivalen -Deltävling Tre

Först måste jag få börja med att erkänna en sak.
Nej jag tittade inte speciellt engagerat eller aktivt på den här omgången. Trots att den gick i Östersund och Norrland så kändes det faktiskt väldigt avslaget. Jag hade ju ändå TV:n på eftersom jag hade tittat på skidåkningen under dagen men till och med VM är mer intressant än Mellon just nu. Dessutom hade jag umåtts länge med Meeko så jag satt och sorterade lite foton och spelade Sims 3 istället. Visst hörde jag ändå vad som hände och jag får erkänna att jag inte fastnade för någon av låtarna så speciellt. Tyckte faktiskt det var det allra svagaste startfältet hitills och åd tyckte jag det var nog illa förra gången. Hade hoppats på Ellen men hon gjorde likt tyska Lena i ESC och gick över till mörkare musik . Det fungerade inte speciellt bra där heääer. Andreas J blev sist och det förstår jag, hur kan det ha varit den bästa låt han har ställt upp med då jag kan räkna upp minst tre av de andra som är underbara och bra mycket bättre än gårdagens ? Jag älskade We can work it out, Sing For Me och A Little Bit Of Love men snälla Andreas du skulle ha kommit med en monsterhit istil med Glorious istället, då hade taket lyft. Nu ska jag försöka och inte bara klaga men jag har inte listat ut än hur Isa kunde gå vidare och inte Christine med sin fina ballad som jag tyckte var bäst. Nej den gick bara till andra chansen och det var riktigt bottennapp. Så då var vi väl tillbaka i det här med att man lägger fokus mer på artisterna än låtarna och det är väl ändå fel ? Det heter ju ändå fortfarande melododifestivalen och då är det väl musiken som ska stå i centrum. För låten tyckte jag inte var speciellt bra och snälla Jon -Henrik jag tror inte att jojk kommer att fungera i ESC även om du lägger på all den där charmen. Sorry jag är ledsen men jag tycker något mer än så ska krävas nämligen en helhelt och inte bara en dek. Fast det har jag ju som sagt nämnr förut. Någon som håller med ? Sedan undrar jag när de ska ta och skrota Filippa Bark. Visst är idén bra från början men snälla hon är inte ens rolig och hon var det inte igår heller utan skämten kändes bara avslagna. Dock så vill jag säa att jag tycker om Sanna och Robin som programledare, de sköter sig bra och många av deras pausnummer är faktiskt riktigt bra. Fast nu ska vi nog inte analysera det här för mycket heller, men jag tror det kmomer att bli en intressant final men det känns inte som vi har den där låten som kan gå långt i ESC i år. I alla fall inte ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0