Mattes lilla kille!

Mattes lilla kille! Han åkte visst in på toaletten igår för att han gnagde så på gallret, jag måste ju kunna sova.När jag skulle ta ut honom nu så hade han bäddad så mysigt nedanför hjulet. Man får nästan lite dåligt samvete som måste störa honom när han såg ut att mysa. Fast han var ju åtminstone vaken. Idag slapp han i alla fall omaket med selen utan han fick springa på hallgolvet istället medan jag städade. Eller jag kanske stökar ner istället, ur hans synvinkel. Hur som haver var jag tvungen att sila sanden. Fördelen är att den lägger sig i bottnen men det ta ju ett tag att gå igenom spånet så man får tillbaka lagomt mycket till hans bad. Det är inte varje morgon jag gör den här proceduren men nu behövdes det. Medan jag står där och har fullt upp med det så hör jag hur det prasslar till. Kommer på att titta på burgallret som står på golvet eftersom jag placerat soppåsen där för att den ska vara nära. Jo mycket riktigt vem sitter bredvid påsen om inte en liten nöjd hamstergrabb. Så det var bara att plocka ner honom , men han gjorde om proceduren med att ta sig upp nåra gånger innan han till sist lessnade. Jag var fortfarande inte klar med buren utan fortsatte jobba med den. Då känner jag hur någonting litet är och kryper runt mina fötter och försöker klättra upp på mina mjukisbyxor. Han är för underbar! Så det var bara att göra resten klart snabbt så hamstern kunde få gå tillbaka hem. Nu kommer han att ha jobb sedan fast just nu ligger han och sover efter att ha fått nytt vatten och färska grönsaker. Maten fick vara kvar då han hade mycket kvar i skålen också fick han förstås en liten godisbjörn som han kan vässa tänderna på. Av de spisbrödbitar han fick igår fanns inte ett spår så nog tror jag att han jobbat på under natten. Så här är det som jag och Meeko har det på morgonkvisten. Klart att matte måste kliva upp så hon hinner umgås med världens bästa El Meekodini!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0