Hejsan svejsan!

Hejsan på er allihopa.
Nu så har det väl gått några dagar sedan jag skrev något igen. Fast det är lätt hänt att man glömmer att gå in när man har andra saker för sig. I helgen har jag variut ute hos päronen och varit lite social igen.Ska dock inte säga för mycket än, som att bakterien är helt borta men jag är mycket bättre åtminstone. Sedan är det ju en lång väg kvar att arbeta upp någon kondis igen men man får skynda långsamt så man inte knäcker sig på vägen och råkar på någon mer förkylning. För segt så in i...har det verkligen varit den här omgången. Nej man får börja lite långsamt, varit ute och promenerat lite och åkt UFO med syskonbarnen men nog märks det att man tappat mycket. Efter några vändor upp och ner i backen är man alldeles flåsig och helt färdig. Då är det mysigt att gå in och äta mellanmål. Sedan så har det blivit en hel del tittandes på fåglarna också. Det händer faktiskt mycket vid ett fågelbord under en hel dag. Har räknat in inte mindre än tre större hackspettar, ett par gråspettar, en svartmes och en stackars sidensvans under helgen. En av hackspettarna försökte ta sig in i en fågelholk. Trots nubben runt hålet så gav hon inte upp, utan hon försökte hacka sig in på sidan och hon hängde sig även fast i botten på holken för att försöak den vägen. När det inte gick blev hon irriterad, flög upp på taket och satte sig där och sprätte snö så att det yrde! Ja jag säger då det, alla fåglar har sina personligheter. Fast det är rolgit när man ser det och väl börjar lära känna de små liven Ibland kan det ju kanske verka som mina päron bor mitt ute i ingenstans men det är faktiskt bara 3 kilometer tilll stan, det ni!
Inte mindre än tre större hackspettar återfinns i grannskapet runt mina föräldrars hus. Två honor och en hane.
Sedan har ett par gråspettar också fått för sig att det är en bra resturang att återkomma till.
Tidigare rastade en flock sidensvansar också i området. Nu i helgen såg vi en enda. Undrar om den blvit kvar, valt att stanna eller om flocken är någonstans i närheten.
En liten gäst som vi gärna ser, fast den är mer ovanlig. Kommer oftast när det är mycket snö eller väldigt kallt, svartmesen.
Sedan är det ju kalrt att hela helgen inte har kretsat runt fåglarna. Mellon har ju dragit igång igen. Fast i år känns det som jag inte har engagerat mig så mycket i hur det går. ändå såg jag första deltävlingen. Tyckte inte att någon av låtarna var sådär jättebra egentligen men Dollyville var en härlig glädjeinjektion. Dock var det ändå väldigt väntat att Erik och Jessica gick vidare, men inte var det för låtarnas skull. Båda två har haft bättre bidrag förut. Så lite spännande det kanske är att följa ändå och det var ju bara första deltävlingen. Sedan kanske vi kan diddkutera det här med de ska hjärtrösterna. Gör inte ytterkigare ett röstningsätt till att det bara blir mer förvirrat egentligen ? Nej man kan ju fundera på det men faktum är att jag tycker förra årets Eurovisionvinnare inte har spelats så mycket heller även om den var väldigt omtalad ett tag. Dessutom så ser vi lite samma på hemmaplan, hur många idolvinnare poppar inte upp som svampar för att sedab försvinna in i glömskan ? Ja fundera kan man i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0