Goddagens!

Hejsan på er alla. Idag kan man verkligen tala om att det är strålande väder här. Solen skiner och snön gnistrar så vackert strålarnas sken.Fast det är aningens kallt och det märks att det är vinter ännu i allra högsta grad. Även om fåglarna har börjat sjunga glada små trudeluttar emellanåt så lär det där vita ligga kvar ett tag till.Kände behovet av en liten promenad så jag tog helt enkelt och gick den vanliga rundan om man kan säga det. Men jag går utan tvekan helst svängen förbi hamnen.Det är utan tvekan ett smultronställe mitt i stan även så här vintertid.
Isen ligger på fjärden.
Är det en kråka eller kanske en vinterbadare ?
Stannade till vid lekparken och hörde ett tjatter i buskarna. Misstänkte först pilfinkarna medn sedan såg jag denna lilla gråspar och det gör mig så glad att hitta igen dem. Tycker de är så trevliga fåglar men man brukar inte vara bortskämd med att få se dem numera.
Det är säkrast att man burrar upp sig lite extra ibland.
Goddagens fotografen vad är du för en konstig filur ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0