Äventyr!

Hejsan på er alla ! Nu har jag varit ute på ett litet äventyr. Kände behovet av att få i mig lite luft också. Har ju nite blivit så mycket av den varan då man kämpat mot dne här förbaskade bakterien så länge. Vet ju inte heller säkert om det är den jag har haft men det är väldigt troligt eftersom förkylningen suttit i så pass länge. Är inte riktigt kurant än men nog börjar jag i alla fall att få tillbaka den där orken. Sedan är det alltid motigt i början när man ska bygga upp något slags kondis igen. Fast man får ju börja långsamt så man inte knäcker sig och åker på något igen. I alla fall bestämde jag mig för att gå ut lite trots den rådande väderleken. Och vad kunde jag göra annat än att skratta då det första jag fick göra var att klättra över Mount Everest i form av en snövall ? Nog har snöröjarna jobb alltid även i staden den här årstiden i Norrland. Fast det fick bli en kortare promenad, även om det kändes behagligt i luften då det inte var så kallt. Dock så har jag i alla fall varit ute :) och det kändes skönt. Annars gör man nog faktiskt bäst i att stanna inne nu om man absolut inte måste ut. Så det blir ju mycket sittandes här vid datorn också , eller sittandes i TV soffan. Just nu hör jag faktiskt också knaper från hamsterburen eftersom Meeko är vaken och gnager på in toalettrulle. Han blev tvungen att vakna till så han knude gå ut och hämta godsakerna han precis fick i matskålen för vilken liten hamster gillar inte sallad och majs ?
Tror bestämt att han kan lukta sig till sakerna och har bra hörsel för även om han är jättetrött så kommer han alltid ut då man prasslar med en viss påse. Har provat andra påsar med, men de ragerar han inte ens på. Utans hans favoritgodis, alla kategorier förutom att få färska grönsaker det är de här små dropparna.Först ville han inte äta annat än salladsdropparna men på senare tid börjar han tycka att ett par av de andra smakerna också är ok men han ratar fortfarande de med youghurt eller honung. De duger tydligen inte!
Så lite rolig är han alltid den lilla svart/vita gnagaren, men får jag fortsätta så kan jag beskriva fler egenehter han har eller bara berätta om hur mysigt det är att hålla i honom, när man känner det där lilla hjärtat som slår. Nej nu skulle inte dagens inlägg kretsa kring världens bästa lilla Meekodini! ändå är det lätt hänt eftersom han är den ulliga, gulliga lilla korthårshamster som han är.
Inte från i år, men jag vill bjussa på en bild från mitt arkiv på en stad som är på god väg att bli insnöad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0