Ja hejsan svejsan!

Ja hejsan alla läsare där ute och välkomna tillbaka efter juluppehållet.
Nu har jag landat hemma i stan igen efter firande hos föräldrarna och syskonen. Ni må tro att jag fick ett varmt välkomnande hem av guldkornen. Killarna var ju sömniga så de fick bara komma upp en liten stund var när jag hade städat åt dem. Fast de var nöjda med det tror jag för sedan gick de in och la sig igen. Det var i alla fall trevligt att få se dem medan man hade gäster här på fika.
Sedan kom en viss busfröken fram och hon fick gå ut i hallen sedan besökarna hade åkt hem. Ja gissa om jag skrattade gott åt henne, för det märktes hur rastlös hon hade blivit och som hon klättrade..lilla apan. Har ju haft tre hamstar innan de här men aldrig upplevt en som är så aktiv som lillan. Ja inte ens Stuart Little var så här då han var mindre och då vill det inte säga lite om hur hon är. Samtidigt så antar jag att det är precis så här ett litet guldkorn ska vara men hon har då verkligen tagit över här hemma sedan hon kom i September. Vissa skrattar åt det, när jag säger att det är Ariel som styr hemmet men det är så det måste vara, om man inte vill råka ut för hennes vrede och bli biten förstås. Nej, då får det hellre bli helt på hennes villkor och gör hon en utflykt under sängen ibland kanske det inte stör någon. Det är faktiskt bättre än killarnas ovana att gå in i köket och dra in bakom spisen. Nej nu skulle jag inte skriva om mina små pälsbeklädda vänner idag, ändå är det lätt hänt.
Fick kanske inte så mycket julklappar i år, men jag gav mig ju ett par saker själv från just guldgänget. Sedan fick jag bara saker jag ville ha så det var bra, men en sak blev jag överraskad av.
Om ni inte känner till det så har jag alltid varit mer eller mindre av en Titanic nörd , ända sedan filmen kom 97. Det är ett intresse som går lite i vågor kan man säga, men som alltid finns där någonstans i  bakgrunden. den bit jag fastnat mest för är dock tanken på den verkliga händelsen  och hur viktigt det kanske är att bevara dess minne. För Titanic är så mycket mer än en film..och hennes två systerfartyg Britannic och Olympic är minst lika fascinerande att läsa om.
Men ja om vi beger oss tillbaka till just RMS Titanic så tror jag att jag skulle skriva hur många sidor som helst om jag fick, för det finns fortfarande så många frågor man kan ställa sig om varför det leddde fram till den 14 april 1912.Även om fallet räknas som avslutat så fortsätter Titanic och hennes människor att fascinera.
Hade redan boken ,blocket och halsbandet som kallas *Havets hjärta* men så fick jag en fin låda också till allt så nu måste jag städa lite här hemma i bokhyllan först. Sedan får jag inte glömma att berätta att ena systerdottern fick en låda med amerikansk godis i. En av sorterna var gelebönor med olika smaker ala Harry Potter . Jag vågade mig på att smaka några stycken men hade tur och fick de bra ;) tösen och hennes syster hade inte lika stor tur utan bet i de äckliga. Ni må tro att de fort åkte ut igen men jag fick mig ett gott skratt i alla fall. Också har jag dör fösta gången i mitt liv sett en liten kungsfågel!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0