Hallojsan!

Hejsan på er alla glada läsare där ute.
Vad har ni för er mån tro på en dag som denna ? Idag är det alltså självaste Nyårsafton. Fast visst kan man undra när man ser hur väderleken är och fortfarande så har det inte dykt upp någon snö här. Men det är i alla fall kallare i luften nu så det kanske är på gång med vinter ändå, fast vem vet. Tog mig i alla fall ut på en liten promenad trots dagens blåst. Att det var mulet gjorde mig nog mindre men vinden tog i så till och med kråkorna var tveksamma på om de skulle vara tvungna att ge sig ut och flyga. Nej de flesta av dem som kunde gick endera omkring på landbacken och letade mat eller satt uppkurade i trädtopparna och väntade på bättre väderförhållanden . De såg ut att ha det rent kämpigt och kanske gruvade de sig då vinden friskade i om de försökte lyfta.Så nej inget väder att skryta med direkt men visst kan man skåda fåglar även nu fast man får ju kanske antänga sig lite mer än vanligt. Men man kan säga att kråkorna stal showen idag trots allt.
 
Men jag blev inte det minsta sugen på att bada då jag såg det här! Brrr...så kallt.
 
Sedan så hade isen faktiskt börjat lägga sig längst in.
Lyckades få till den här bilden vid en del av kajen så med den säger jag och mitt guldgäng Gott Nytt År till er alla ! och snälla ta det lungt med raketerna nu för ni minns väl vad som hände med hästen Helge ifjol ?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0