Landat

Jaha då var semestern över för i år, eller jag kanske borde höra till de som säger hemester istället. För det känns ju fortfarande hemma hos mina föräldrar. Stundtals mer än det gör i lägenheten trots att jag bott själv i drygt fyra år nu. Fast det kanske är helt naturligt också då jag trivs bättre hos dem eftersom de bor närmare naturen. Nu finns det ju fina stråk man kan gå här i staden med men det blir ändå inte samma sak. Nu ska vi inte fördjupa oss mer i det ämnet mer. Nej nu har alltså då jag och guldgossarna kommit hem till stan igen och vi håller på att komma till rätta i vardagen här. Jag tror de tar det hela med ro eftersom de fort kommer in i sina vanliga rutiner. Stuart var ute i hallen igår kväll på inspektionsrunda och han stolpade såklart iväg till skohyllan bland det första han gjorde. Sedan var Timon ute en sväng imorse och såklart var han tvungen att markera över där Stuart hade satt sina spår.Då har de något intressant att göra varje gång de får komma ut, förutom att leka med alla leksaker såklart. ´Vidare blev jag glad igår. Kände ju inte riktigt för att gå på BIO trots att ena systerdottern sa att vi kunde gå och se den men jag lyckades hitta Jurassic World på nätet. Som den sanna dinosaurienörd jag är uppskattade jag den verkligen men historien håller nog inte hur länge som helst heller En sak kanske man kan lära sig av den dock...hur farligt det kan vara med hybrider! och jag är då glad att vi inte delar vår planet med en flock dresserade raptorer Fast visst de är fascinerande varelser men det finns det så många nutida djur som också är! Synd bara att vissa människor inte begriper bättre än att de tror att jakt är svaret på allt. Om människan är det enda djuret som kan tänka varför är det så svårt att hitta kompromisser ibland ? Ja det finns många spännande tankar på det området men jag tror det viktigaste vi kan lära oss är att allt faktiskt ingår i ett kretslopp, om man tar bort en nyckelart får det konsekvenser för alla andra och naturen kan inte länge fungera som den borde. Efter att jag hade sett filmen fick jag i alla fall sådan lust att skissa...
Det blev passande nog en dinosaurie av något slag. Riktigt vad vet jag inte eftersom det råder delade meningar om hur de verkligen såg ut men jag tippar mest på att det är en charmig raptor av något slag. Nöjd blev jag ju i alla fall så idag tänkte jag fortsätta på skissen och se vad det kan bli medan jag väntar på laddningstiderna i Sims 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0