Sovmorgon

Idag var det fler än måsarna som tyckte att det var okej att ta sovmorgon. Jag fick sova ända till åttasnåret. Då vaknade jag av mig själv och funderade på hur tyst det var, att Koda inte hade väckt mig. Jag är ju så van attt bli väckt tidigare av Meekos stökande så det tar tid att komma in i det här nya nu. Inte för att jag har något emot att få sova heller. Nåja klev i alla fall upp , städade åt Koda och åt frukost. När jag rengjorde buren kunde jag konstatera att han inte blev rädd igår för han kom och plockade godsen ur min hand. Ni vet sådär då de sätter upp tassarna. Så vi får se hur den här killen kommer att bli men jag hoppas att han blir lika tillgiven och mysig att hantera. Nåja åt sedan frukost och gick ut på en promenad. Trodde inte det skulle blåsa så men ack vad jag hade fel. Så av sjöfåglarna syntes inte så mycket som en fjäder till, eller jo jag såg fyra änder som drog iväg annars låg de nog någonstans och tryckte.
Ett, två tre...
Vågor på fjärden
Ibland uppstår små konstverk då man ser solen glittra på vattnytan
Vissa ser på måsar som skräpfåglar, men jag älskar att studera dem för de är så nyfikna.
Kom hit maten , jag ska inta alls äta upp dig.
Skata i full färd med att söka mat under de torra löven om täcker marken.
Krokusar på väg upp i en av stans parker

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

finna bilder

2015-04-13 @ 11:22:17
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0