Promarkerkoll

 
Hejsan på er allihopa. Idag tror jag att det mesta har flutit på som vanligt faktiskt. Bestämde mig för att prova göra ett besök här i stan på en butik som fyller på färgpatroner. Gissa om jag inte ångrar mig. Så skönt att slippa köpa nya hela tiden när det är enkelt för dem att fixa det hela. Behövde bara vänta 15-20 minuter innan han hade gjort båda. Inte var det allt för kostsamt heller så nu tror jag att jag kommer att hålla mig till det då det behövs nytt bläck i fortsättningen. Annars är det ju en sak som tenderar att bli onödigt dyr. Nåja sedan fick jag för mig att jag skulle gå igenom mina Promarkerpennor. Hade ju två som lagt av efter att korkarna på dem lossnat. Det är ett gissel. Hur som helst så har jag låtit dem ligga i tygkassen i ett par veckor nu och vips så fungerar den ena av dem igen. Den andra är fortfarande lika stendöd så den måste ha legat för länge, fast jag är ju rätt glad ändå. Eftersom jag har ett helt gäng av pennor så behöver jag bara köpa en ny. Egentligen kanske jag skulle kunna använda de andra nyanserna mer med och vara utan den här om det inte vore för att jag använder just den så ofta. Ja ni förstår att det lätt blir ett litet problem då. Sedan stör jag mig fortfarande lite på lukten som blir av dem, men man får väl istället försöka begränsa tiden man sitter och färglägger saker. Eller så gör man som jag brukar och jobbar en del med vanliga hedeliga gamla färgpennor istället. Nog för att jag gillar promarkers väldigt mycket men ibland tycker jag att färgpennor kan vara ett bättre val. Allt beror helt enkelt på teckningen , vad man tänker sig göra. Det är ju sällan något som jag vet från början heller utan när jag ritar blir det vad det blir av sig självt. Försöker jag säga att jag ska rita en sak, kan det lika gärna bli något helt annat. Strecken lever sitt eget liv. Sedan är jag nog inte så kräsen heller med vad jag skissar med för pennor, jag tar helt enkelt de som finns till hands men då det gäller att fylla i konturer har jag blivit petig, Det ska vara stabilopennor då och inget annat krafs. Möjligen fungerar också GreenBalls tunna svarta påfyllbara variant men då måste man vänta mer innan man kan sudda bort all blyerts. Jo som ni hör är jag ju lite pysslig av mig och i påsk gjorde jag de här korten till mina närmaste :). Alltid roligt att ge bort något litet som kan glädja andra ibland. Då är det defentitiv värt allt pyssel och ll tid som man faktiskt lägger ner men sedan så tycker ju jag att det är rolgit med att rita förstås. Annars skulle jag aldrig ha gett mig in i fjädrarnas underbara värld. Fast man kan hitta så mycket inspiration i till synes små enkla ting den saken är klar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0