Gråväder

Idag vaknade jag till ännu en dags gråväder. Ni vet sådant där typiskt vår/vinter väder som det oftast är en under en period. Även om snön börjar försvinna mer och mer genom solens strålar så är det inte riktigt vår än helt och hållet. Naturen behöver den här tiden på sig för att samla kraft för sommaren som kommer sedan. Har spenderat de senaste dagarna med att försöka styra in mina tankar på rätt spår igen men de studsar fortfarande hit och dit, känslorna kommer och går men det är ju fullt naturligt med efter att något jobbigt har hänt. Fast jag har ju lärt mig genom de sorger jag haft att man får ta dag för dag. Så småningom kommer allting att kännas bättre igen för att till sist kännas bra en dag. Dessutom så har jag ju en underbar Koda att stifta bekantskap med. Ni skulle ha sett honom imorse. Han skulle ut och dricka men var så trött att han knappt fick upp ögonen till en springa utan han satt och drack, halvsovandes. Lilla grynet. Annars har han också lite försiktigt börja ta godis ur min hand så han kommer nog också att bli fin. I alla fall så hoppas jag på det. Dessutom kan jag inte grubbla för mycket över det som hände, då blir jag bara mer olycklig. Men an får ta en dag i sänder och skynda långsamt. Idag ska jag försöka göra bort några småärenden, spela lite Sims och försöka med att hålla mig lite sysselsatt åtminstone.  Också passar jag på att ta varje stund som ges till att försöka vinna Kodas tillit. Han har redan bott in sig i huset, fast det händer när han sprungit mycket i hjulet att han sitter och vilar där med. Annars är han som en hamster ska än så länge. Det vill säga han sover på dagarna och är uppe på nätterna, fast då får jag ju passa på då han går ut för att dricka eller provianterar.Att han i alla fall lyssnar tvekar jag inte på eftersom han kommer fram till gallret, men det är verkligen små rörelser man får göra med honom. Fast jag har ju hittat några mutor som fungerar på även honom som droppar, sallad och kräckers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0