God dag på er!

Hejsan på er alla som läser den här bloggen.
Ja hej på er som bara råkat ramla in här av någon annan anledning med. Kanske brukar ni titta på mina foton och inte läsa så mycket men det går ju bra det också. Nu är det i alla fall jag Connie som sitter vid tangentbordet igen. Jag har inte låtit hamstern kidnappa bloggen helt. Bara nästan men det blir lätt så då man är liten och megasöt med sina fläckiga öron. Nej nu ska jag inte prata om honom även om det finns mycket att säga. Imorse när jag vaknade såg det ju inte ut att bli något vidare väder så istället för att gå ut stannade jag inne och umgicks med Timon..läänge. Det kanske är förklaringen till mitt något luddiga språkbruk. Hur som haver klarnade det emellertid upp och jag tog mig ut på en runda ändå.
Hörde ett kvittrande bland stenarna och funderade på mo stenskvättan hade kommit ännu men då dök den här lilla käcka sädesärlan upp.
Måsarna var som vanligt i farten och jag tror den här är den som känner mig för den kom simmandes helt orädd och pratade.
Av många ses de ju som skräpfåglar men jag tycker faktiskt att även måsar har sin charm och jag blir lika glad när man hör deras vårkonsert.
Till sist hörde jag det där kvittret igen bland stenarna och färst såg jag den på långt håll men trodde att jag hade fel.Så jag gick närmare och då satt den plötsligt där. Nu har alltså stenskvättorna anlänt, men lättfångade på bild är de inte.
Det gäller att man passar på medan de är där.
Fast det här blev nog det bästa fotot för dagen. Jag hade ju inte hur mycket tid som helst på mig att stå där men jag tror det är ett måste egentigen om man ska få de där toppbilderna på dem . De lever verkligen upp till sitt namn.
Sedan så såg jag också tre stycken eller om de var fyra storskarvar som låg ute på vågorna och fiskade. Om jag ska vara ärlig så är jag ju en stor fågelvän men skarven , även om det är en vacker fågel att studera så är jag lite kluven på grund av de kala öar de lämnar efter sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0