Fågelsjön

Hejsan på er alla läsare av min blogg som gjort det goda valet att titta in här idag. Nu har jag varit på språng igen. Trots att det var lite blåsigt tog jag ändå beslutet att försöka gå och fota svanarna. Nu när jag ändå visste var de fanns. Det var liksom lika så bra att passa på. Fast man får ju gå en bra bit först innan man väl når sitt mål.
Den första fågel som såg att jag kom var en björkrast. Jag tycker faktiskt att de kan vara fina att se på i all sin enkelhet fast de har en ruskig försvarsteknik.
Gräsänderna kom jag inte närmare än så här,. Draken verkade tycka att det var säkrast att stoppa ner huvudet så han inte syntes.
Fast jag fick åtminstone ett kort på dem tillsammans som blev fint.
Här är den ena av paret Sångsvan. Medan en av dem låg och ruvade på boet så letade den andra mat.
Tyckte faktiskt att de var förvånansvärt toleranta i hur nära man fick komma men jag stannade trots allt på behörigt avstånd. Det vill säga att svanen avslappnat kunde fortsätta leta mat. Däremot så reste den på halsen så fort någon annan motionär passerade.
Här och var låg isen kvar inne i skogens dolda delta.
Som vanligt när man är ute så får man finna sig i att mesarna ska kolla in vad man är för en filur, om man är farlig eller inte . Fick sällskap av denna lilla talgoxe ett tag.
Det enda jag såg av storskraken idag var fyra stycken som kom flygande. Det gick vågor på sjön så jag tror de låg någonstans med mer lugnvatten.
Så här fina är de, äkta paret knipa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0